Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Linda - 17 juli 2008 07:01




GOD MORGON ALLA!!!!






Idag är det lite sol blandat med moln.Det kom en rejäl skur före 6-tiden i morse och det har kommit rikligt med regn i natt. Idag skulle Lillemor & Jag spårat,men vi ändrade lite på planerna.....det blir rally-lydnad på klubben istället...kul oxå! Huvudsaken hunden får jobba lite.Det blir iaf stövlar på....typiskt!

Idag skall mamma åka till Säve självplock och handla persilja,dill och andra goa grönsaker.Persiljan är till mig...den äter jag 2 ggr om dan..pga att jag behöver järn!...så det skall inhandlas och klippas ner till vintern ...även lite dill klipps ner till vintern.Mamma skall handla sommarens rötter oxå,hon skall göra "Ängamat" på söndag...suuuuuper gött! De som inte vet vad det är, så är det en gammal maträtt...en soppa gjord på sommarens rötter,som potatis,kålrot,morötter,lite gröna ärter,palsternacka,purjelök..sedan lägger alltid min mamma i frikadeller + en liten bit fläsk...det är inte alla som gör,men soppan blir mycket smakrikare om den får koka på en bit fläsk + att hon häller i en liiiiten skvätt skinkspad från julskinkan i julas....snacka om att det smakar gött! Det är en tradition att äta "Ängamat" på sommaren....mums!

************************************************


KL 11,30

Tjingeling! Hemma igen efter 2,5 timme på klubben.Det var jag,gittan & Lillemor.Jag hade lagt ute 3 st kominationer i rally-lydnad .....5x3,så Lillemor skulle få en lagom start.Gittan körde lydnad,sedan fick vi ett litet söt besök...Nova,gittans barnbarn.Gittan skulle passa henne en kort stund.Hon är bara såååå söt och charmig och pappa Patrik upp idagen (gittans son).Det finns en underbar film på henne när hon jiggar sig i gittans blogg...lägger ut den här!


Nu skall försöka få i mig lite mat och få något gjort!Ha det!



Till middag rester!

**************************************************
*******

KL 13,15

Hallå igen! Nu har jag ätit,vilat och tvätt av ovanpå köksskåpen och alla prylar som står där..det blir gärna en liten fet beläggning på dem, så de behöver ett litet varm bad i mellanåt *L*.Ska ta resten ovanför vitrinskåpet ev i morgon får se.Jag skall oxå tvätta alla lister...det får bli till lördag.Nu skall jag strax gå en sväng med carmen + att jag skall köpa spenat och mjölk tills i morgon.Ha det!





Ha en trevlig dag,kram!





NOVA!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards