Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda - 31 oktober 2008 06:56


GOD MORGON ALLA!!!!





Det har regnat inatt och i morse, vid 6-tiden när vi gick ut kom det några enstaka snöflingor (som tur var).Jag kan säga att denna veckan blandat med hagel,blåst,åska,sol och nu regn OCH SNÖ har gjort att min psorisasis atrit har blommat upp igen och är aktiv.Den blir inflammerad och då blir det lite feber och myyyyyyyyyyyyycket värk...jobbigt! Fan ta höst och vinter.Längtar till våren.Igår hade jag jävulsk värk...kunde knappt tänka,men så har vi knäppt väder oxå.

Idag är det marknad på torget och jag skall köpa mig varma goa kallingar inför vintern.Bra för mina leder.

Idag skall jag bara ta't lugnt måste det för att lugna ner inflammationen...inga ansträngningar.Jag har haft den sedan slutet av 80-talet,så jag vet,men det blir ju inte bättre med åren,tyvärr!

Till något annat nu av ren protest mot all halloweentjafs,så kommer jag att tända ett ljus för nära och kära istället denna helg i min dagbok/blogg.Det anser jag är mer givande.




Ha det gött!

Av Linda - 30 oktober 2008 06:47



GOD MORGON ALLA!!!





Ja vad skall ja skriva....jag går på febernedsättande...är förkyld...en seg en.Jag är trött...men jag vilar mycket.Hoppas den släpper nästa vecka.

Det skall bli kallare nu och kanske snö med halka...jag har plockat fram vinterkläder nu,så jag är redo Usch! Hoppas det inte blir för halt på gångbanorna bara,tänker på mamma,så hon inte går och ramlar.Hon hade en mycket trevlig bussresa igår och den 22/11 skall hon till Ullared,bra då kan hon köpa lite till mig oxå *S*.

Idag skall det bli mulet...synd! Vi får se.Jag skall ned en stund till klubben och kolla på gittans kurs.

**************************************************
*******

KL 11,00

Hemma efter en stund på klubben.Jag gick hemmifrån vid 8,30-tiden...fixade fikat på klubben.Gittan dök upp vid 9-snåret.Carmen fick ha sin vinterrock på sig idag,det är råkall luft.Jag vill inte att hon ska få sträckningar.Hon är dock 8 år,men en pigg sådan.Jag käkade på sibylla idag,kände inte att stå vid spisen idag.Det mulnar på nu,så snö kan det bli.Nu skall jag vila.Ha det!




Ha det gött!

Av Linda - 29 oktober 2008 06:41




GOD MORGON ALLA!!!!



Hopp så var det mulet och regn igen...det vanliga vädret.Kanske vi får uppehåll i mellanåt.Fast man blir lite låg av det.

Idag åker mamma på en bussresa till Trollättan....jättekul för henne.Skönt att hon kommer iväg lite.

Själv dras jag med förkylning och lite feber...jobbigt.Jag skall bara ta,t lugnt idag...skönt!

Till medda fiskbullar!

**********************************************

KL 9,45

Har varit ute 1 timma med carmen i solen.Jag tog även en sväng till affären,måste ha GT och en landgång slank med *S*.Nu skall jag vila ha det!


Sänd en tanke till brandoffren i backabranden som i dag är 10 år sedan.


Ha en trevlig dag!

Av Linda - 28 oktober 2008 06:42



GOD MORGON ALLA!!!





Jag är förkyld..."SUCK"!! Kanske låter som "vad då da!",men för mig nu med allt som man gått igenom så är det rätt jobbigt,så jag måste vara försiktig efs mina krafter inte kommit tillbaka ännu.....liiite otur oxå ingen vaccin för influensan för en man känner sig bra.

Igår haglade och regnade...skumt väder.Hoppas på liiiite sol idag.




Ha de gött!

Av Linda - 27 oktober 2008 06:47




GOD MORGON ALLA!!!!









NU börjar blåsten och regnet avta iaf men i natt var det regn och blåst.Kanske vi kan få lite sol och bättre väder igen i veckan,så det torkar upp.Hoppas det.Det har kommit 40mm,så det är rätt mycket.

Mamma skall på sopp-lunch idag i församlingshemmet.De får köpa soppa för en billig peng.Oftast är det 2st olika soppsorter + gött bröd och kaffe med dopp.Hon skall även vaccinera sig mot influensan i dag, jag väntar tills nästa vecka,känner mig lite smårosslig ännu.

*************************************

KL 10,45

Hallå igen!
Det blev en liten promenix upp till stallet och ner till klubben för att kolla läget,ifall det var översvärmning där,men det såg bra ut.Carmen fick raca av sig lite,sedan blev det en liten promenix till.När vi kom hem fick hon käk och jag gick för att handla lite.Nu har jag ätit och skall vila.Ha det!



Ha det gött!

Av Linda - 26 oktober 2008 06:27




GOD MORGON ALLA!!!







Idag fick man sova 1 timma längre (vintertid) ....det kändes bra,för man var inte allt för motiverad att gå ut i halvstorm och regn som tyvärr skall sitta i hela dagen.Det blir en sköööön tv-soffa dag...gött det oxå.

Gårdagens uppvakning var stor...fast då genom telefon...ca 15 pers ringde och grattade...kul! Jag fick även kort på posten i fredags.Mammas kalops smakade suuuuuper och senare till kaffet blev det hallonbakelse.Solen tittade iaf fram på på min dag *S*. Det blev kalops över, så det blir det till medda idag oxå..gött!


TACK FÖR ALLA GRATULATIONER!

*****************************************


Kl 9,45

Hemma igen efter 1 timmes utgång.Herreguuuud vad det har regnat inatt.Vi har översvärmning här i kärra och Park har fått rycka ut för att fixa det...stackarna.Jag filmade med mobilen lite.Ha det!





Ha det gött!

Av Linda - 25 oktober 2008 07:04



GOD MORGON ALLA!!!






Jaha så var man 1 år äldre idag då ,43 bast *S*.Det blir inget firande för första gången..min önskan...lite soft och lugn och ro är det bäst just nu,vilket skall bli sååååå skönt.Mammas kalops och lite gött till kaffet är det ända...sååå gött! Jag har alltid haft bjudning med mat och bullar när jag fyllt år,nu kände jag att det var lite nära in på allt som hänt mig,så jag bullar upp igen nästa år.

Vädret ser rätt så bra ut...regnar inte iaf.





Ha det gött!

Av Linda - 24 oktober 2008 06:41




GOD MORGON ALLA!!



Herre j****vlar sicken storm vi har! Här får vi verkligen hålla i det ena och det andra.Det skall blåsa ett bra tag till,iaf nästa vecka med regn enligt SMHI...trist!Min kropp protesterar mot detta....ingen hit för en med rematist.Jaja..vädrets makter rår vi inte på ÄNNU!

I morgon blir man ett år äldre åxo...jisses! Fast jag skall inte fira något alls i år pga omständigheterna.Jag har önskat mig av mamma hennes goda kalops....mums!Det skall bli gött!

Idag blir lugnt,man kan inte göra så mycket i detta vädret.

**************************************************
*

Kl 11,15

Nu har jag varit ute på promenix ihop med Lillemor,gittan & nilla.Vi träffades på klubben och sedan gick vi kärra runt i ett väder som varierade.Vi avslutade där vi startade...klubben.Där satte vi på kaffepannan.Nu blir det soffan.Ha det!



Ha det gött!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards