Alla inlägg under maj 2009

Av Linda - 31 maj 2009 06:24






God morgon alla!!!



Vaknar till en underbar morgon..strålande sol och vindstilla.Hur trött jag än är på kvällen och även har insomningstabletter så är det inte lätt att somna just nu...det är sååå ljust nu....den ljusaste tiden innan det vänder på midsommardagen tror jag.Vi skall få 24-25 grader idag....skönt! Idag är oxå morsdag,grattis lilla mamma.

Det blir naturligtvis en härlig skogspromenad i detta underbara väder....måste ju ta vara på det.Fika ute gött!



Ha en fridfull söndag!


Av Linda - 30 maj 2009 07:05





God morgon och trevlig pingst till er alla!!!





Vädret är underbart..lite blåsigt igår kanske,nästan så man inte kan tro det.Jag var hos tandhygensisten igår och där fick jag rosor att jag håller mina tänder rena och fina,fast det kostar ju inte mindre för det *L*..600:-. I torsdagskväll fick jag reda på resultatet på kursavslutningen i söndags.Det blev en rolig överraskning.Jag hade räknat fel...inte sååå lätt att ha koll på siffror och moment.Här kommer resultatet.



Platsiggning: 10
Sittande i grupp: 10
Fritt följ: 7
Sättande under gång: 9
Inkallning m.stå & ligg: 0
Sändande med stå & ligg & inkallning: 10
Apportering & hopp över hinder: 8
Apportering av metallföremål: 10
Vittringsprov & apportering: 6
Fjärrdidigering: 0

Helhetsintryck: 8...(Snyggt utfört!,Bra förare!)

Summa: 225 poäng!
********************

Vi förbättrade oss vilket var jättebra.Hade Carmen satt tex inkallningen på 7,5-8 p så hade vi blivit uppflyttade till eliten...men men vi får hoppas till hösten.

Jag blev oxå tackad av klubben....jag fick en jättevacker blomsterkvast...det var både överraskande och värmde i hjärtat.

Här är blommorna!




*********************

Idag blir det att ta vara på det underbara vädret i naturen...alltså en härlig promenad med gött fika. Sedan skall jag iväg till plantaget och köpa sommarblomster till min balkong + till mamma som hon skall få på morsdag.


Ha det gött!



Av Linda - 27 maj 2009 06:29




God morgon alla!!!





Idag är det en kraftig kuling och grått ute....som hösten! Jag hade planer på promenix,men det hoppar jag,det blir klubben istället,dumt att streta i detta vädret.Jag skall ändå kolla vad som behövs köpas in tills i morgonkväll. Jag hade oxå tänkt att åka till pappas grav och plantera sommarblomster,men det kanske har lugnat ner sig tills i morgon...har ingen lust att ge mig iväg i detta väder idag.Jag hoppas jag får tag på bloddroppar till graven,det är så fint och det gillade pappa oxå....vi får se vad som finns! På söndag är det mors dag och då tänkte jag köpa en blomampel till mamma som hon kan ha på sin balkong.




Ha det så gött!


Av Linda - 26 maj 2009 06:36


God morgon alla!!!



Just nu är det en klar morgon med sol,men de säger vääääldigt olika om dagens väder....hoppas det blir fint. Det skall iaf bli sommavärme igen nästa vecka med mycket sol...på tiden.

Idag skall min läkare ringa mig. Jag skall bara medela honom vad som hände den 16:e. Det blir nog en promenix idag oxå tror jag med fika....tar vara på vädret!

Idag blir det korvstroganoff & ris till middag.




Ha en solig dag!



Av Linda - 25 maj 2009 06:47




God morgon alla!!!




Vaknar idag till en mulen och grå morgon.Det små droppar lite. De har lovat sol...svårt att tro.Ja min hälsa är inte den bästa just nu och sömnen rubbas vilket är absolut det värsta som kan hända....inget funkar för mig just nu.Det var sååååå nära att jag inte varit med på kursavslutning efs natten varit skit,men jag trotsade mig själv...vilket  naturligtvis var djärvt.Hur det gick?...mmmf ja du! Jag vet inte om jag kommer ihåg riktigt poängmässigt. Carmen gjorde en suverän ruta..en 10:a, när det det gäller fritt följet,så vet jag inte vad som hände men det var inte bra en 7:a. Hon nollade på inkallning med ställande & läggade...HALLÅ?? och fjärren som hon är känslig på.Hon fick en 9:a i sittand i grupp och 10:a på platsen.Det blev även en 9:a på sättande u gång.En 10 (tror jag) på metallaporten) och 8,5 på hopp apportering.Vittringen fick vi poäng i år en 6:a...en förbättring.Jag kan ha fel på poäng här efs jag inte har protokollet ännu,det får jag på torsdag....det är iaf en förbättring och med en sjuk matte *L*.

Nu börjar sommarlovet för oss...skönt! Det behövs.

Jag skall till apoteket idag och hämta lite piller som ligger och väntar.



Ha det gött!


Av Linda - 23 maj 2009 06:32





God morgon alla!!!



Regnet har vräkt ner i natt...igen!!! Vi  har fått mycket vatten denna månaden..mest i landet...57mm (inte medräknat nattens regn). Idag ser det inte mycket bättre ut mulet....SUCK!!! Det står stilla ute ...syremässigt!

Jag skall ner till klubben och köra en sista träning inför morgondagens avslutning.Lillemor kommer oxå.Som det ser ut nu måste jag gå i stövlar mörn...trist! Man går inte lika bra fritt följ...man går liksom klumpigt! Klockan 8,30 går carmen & jag,fast vi är där mycket tidigare...annat skall fixas före...fikat osv...så mörn kommer jag inte in.




Ha en trevlig lördag!


Av Linda - 22 maj 2009 06:45




God morgon alla!!!



Skitväder....vilket känns i min kropp.Det har regnat massor i natt...åskskurar.Jag mår ff väldigt dåligt, min atrit är rejält inflammerat och kroppen värker överallt och febertoppar och det kokar i kroppen.Jag tappar matlusten oxå när jag är dålig och magen brukar följa med i detta oxå.....hoppas det släpper snart...fast det kan ta ett tag...suck!

Mamma har skickat efter en vind & regnjacka till mig från Englesson.Min gamla har gjort sitt....dragkedjan är trasig.



                    Min nya jacka!



Jag skall ner till klubben idag oxå och köra igenom 3:an.



Ha det!



Av Linda - 20 maj 2009 06:30


God morgon alla!!!




Det är 3:e morgonen och dagen nu som man känner att det hänger rejält med åska i luften..men det bara snurrar runt. Man blir sååå så slö,hängig och trött innan det får rensas ut. Jag kollade på Västnytt igår och cirkulerar mycket åskmoln...lokala...snacka om laddning.Jag mötte en gubbe i morse som hade huvudvärk inatt.NU ösregnar kanske det hjälper....riktigt åskskur! Det står helt stilla ute oxå. Det bästa är att det får åska igenom,för ute är ingen syre alls.

Det blir klubben idag,fast jag känner inte för träning....det att slappa där.




Ha det gott!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards