Alla inlägg under maj 2009

Av Linda - 9 maj 2009 06:35




God morgon alla!!!




Trist väder här....grått,rått och mulet! Hoppas värmen kommer snart. Igår var jag hos sjukgymnasten,så däför blev det ingen "vovve". Idag & morgon skall jag träna på klubben och på måndag blir det grusträning 3 dagar sedan 2 dagar vila, innan vi skall iväg på lördagen för utbytestävling mot HIK,då är hon taggad. Det bra att lägga upp det tycker jag. Det skall bli spännande att se hur det går på bortaplan efs vi inte tävlar borta så mycket. Hoppas vädret blir bra oxå. Vi skall försvara vår pokal och försöka att hålla kvar den hos oss på CDF.Det är en mycket trevlig tävling tycker jag.Varannat år hos oss och nästa hos HIK i kålltorp...i år är det hos HIK...så håll håll tummarna den 16:e för våran klubb CDF *L*.




Ha det gött!


Av Linda - 7 maj 2009 06:39





God morgon alla!!!




Samma tråkiga väder här i Göteborg...regn och blåst....tvivale! Det ser inte bättre ut framöver...suck!

Jag skall ner nu på morgonen till klubben och fixa fikat på gittans nybörjarkurs...den är alltid trevlig. Det börjar dra ihop sig nu till avslutning,många nervösa mattar/hussar *L*. Vi har avslutning den 24/5,då är det upp till bevis. Själv lär jag mig ALDRIG *L*...jag är alltid nervig,vilket INTE är bra. Det känner hunden,men det är lätt att säga....man vill ju såååå mycket! Fast nu har jag sagt till mig själv....."det får bli som det blir"...Jag vet ju att hon kan..... och skulle det skita sig..JA! då får det göra det då!...inget at sörja över.Det var värre när man var i de lägre kurserna och skulle avancera upp,nästan ett KRAV. Nu skall vi köra 3:an och skall naturligtvis göra så gott vi kan,men att avancera...NEJ det tror jag inte att vi gör.Det gör inget heller isf,det är kul att bara gå kurser och att träna...visst vill man gå upp till sista..ELITEN,men går det inte så spelar det ingen roll heller,huvudsaken vi har skoj!




Ha det gött!


Av Linda - 6 maj 2009 07:27





God morgon alla!!!




Hopp nu har regnet SATT sig...det regnar och det är rått...tvivale! Jag vill ha SOL OCH VÄRME!!! Fast det verkar som veckan blir skiiiit! Det känns! Jag får ont på natten,vilket gör att man svår dåligt...usch!

Igår var jag hos sjukgymnasten och på vägen dit blev jag  intervjuvad av en journalist från TV4. Det var Fothälsodagen.Här kan ni se mig!


http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=756081&treeId=100722&renderingdepartment=2.757


På kvällen var det dags för sista kursdagen. Det gick jättebra.Jag var jättenöjd.

Idag skall jag slappa lite och handla.




Ha det!


Av Linda - 4 maj 2009 06:21




God morgon alla!!!





Regn och grått i Göteborg idag...trist!!! Man blir slö och trött på något vis.Jag skall iaf försöka att städa av här hemma...behövs.I morgon skall jag till sjukgymnasten som jag inte varit på länge,det skall bli skönt att få sätta igång igen...så då kommer jag inte in på vovve...hinner inte.På kvällen är det lydnadskurs med carmen.Hoppas hon är taggad...vi gör 2 dagars uppehåll här nu från träning....bara vara.

***********************************

KL 10

Hallå igen! Nu är jag hemma och TRÖTT!! Först städade jag hemma på morgonen (är piggast på morgonen),sedan när jag var på klubben tog jag ut mattorna där och sopade och tvättade av golvet,det behövdes + tvättade runt lite.Nu blir det inget mer idag mer än att få mig lite till livs.Ha det!

PS! Nu skiner solen igen..gött!

Ha det gött!



Ha det gött!


Av Linda - 3 maj 2009 06:25



God morgon alla!!





En mulen och grå morgon idag...trist! Jag mår inte så bra...har sovit dåligt inatt...suck! Jag är känner mig trött,så idag blir det bara några träningsmoment med carmen,de viktigaste.Jag skall möta lillemor & gittan där.

Mamma skall på fridluftsgudtjänst i dag.Sedan åker de till en gård,där det blir korsläpp och kalvdans *S*...mysigt! De får även se fårvallning....DET hade jag villat se...undrar vem som vallar? Mamma skall ta reda på det.

*****************************************

KL 10,40

Träning gick jättebra...jag är nöjd! Nu blir det 2 dagar träningsvila,för på tisdagkväll är det kurs och då vill jag ha en taggad hund.NU skall jag slappa resten av dagen ha det!

Ha det gött!





Ha det gött!


Av Linda - 2 maj 2009 06:28





God morgon alla!!!



En Kyligare morgon här...bara 3 grader och frostig natt.Fast solen kommer det är gött! Tyvärr går temperaturen neråt...suck! vi skall bara få 15-16 grader idag...den skall upp upp! Nu väntas visst lite sämre väder...tråkigt! Jag vill ha sol och värme!

Idag skall jag träna på klubben.Tänkte köra nu i helgen,så får vi se om jag får ordning på det *S*. Inte så  långt kvar till utbytestävlingen mot HIK den 16:e och våran avslutning den 24:e,man gör så gött man kan!

När det det gäller avslutningen har jag små önskemål....att förbättra mig från sist...inga nollor (hade tre då).Vill gärna bli noll-lös och slå 199,5 poäng,sedan OM...säger OM.. vi skulle bli uppflyttningsbara...så är det bara grädden på moset!Fast det tror jag knappast.



Ha det gött!


Av Linda - 1 maj 2009 06:23


God morgon alla!!!





Ny månad..1:a maj! och stråååålande väder.Idag skulle det bara bli 19 grader, men glad för det!

Jag & Lillemor skall träna lydnad på klubben på morgonen idag. Carmen har haft 2 st vilodagar i rad, nu skall jag köra lite lätt här i helgen. Hon verkar iaf fått tillbaka viljan....såg det igår.På tisdag då det är kursdag...ingen långpromenix utan lagom,så energi ork finns.

Jag skall städa oxå i helgen...tar det nog mörn!



Ha det!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards