Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Linda - 22 maj 2008 07:08


GOD MORGON ALLA!!!

Solen lyser från en klarblå himmel Göteborg idag och det är vindstilla...ser lovande ut!

HÄR KOMMER EN RESUME FRÅN IGÅR KVÄLL!!!

Jag gick ner till klubben vid 17-snåret...carmen fick race av sig lite.Gittan kom strax efter..vi fikade.Sedan började jag bulla upp fika bröd odyl till kvällen.

Det blev en härlig uppsamling fölk och fä som kom.Vi startade med småtassarna,sedan agility .Efter det fick träningsguppen i lydnad tisdag f.m ett diplom och sedan kom resultatet från i söndags.Vi var 2st i lydnadklass 3 med halv poängs skillnad.Jag var dunder säker på att min klubbkompis tagit det dels hade de bara en nolla (jag 2 st) + hade de gick så fint FF....man där fick jag vääääärldens längsta pinoccio näsa och längsta haka *S*.JAG hade vunnit...fattar inte ännu!.Nu har placeringen ingen betydelse..visst det är roligt att vinna,men det är poängen som man kämpar att få upp,så man blir uppflyttad....det är min drivkraft och mål inför nästa termin...inga nollor på mitt protokoll...sedan får vi se hur långt det håller *S*.I rally-lydnaden blev vi 2:a..mycket skoj oxå....4 poäng sämre än träningstävlingen,men alla hade sämre resultat pga nerver,fast det var martina & jag i toppen och eva-lena blev tre...konstigt vi var tre *L*.

Mina poäng i Lydnadsklass 3

Platsliggning                  10 = 20
Sittande i grupp             10 = 20
Fritt Följ                        7,5= 30
Sittande under gång       8  = 24
Inkallning m.stå & Ligg   6,5= 26
Rutan                            0  = 0
Apportering och hopp     8,5 = 25,5
Apportering med metall   9 = 18
Vittring                          0  = 0
Fjärrdirigering                 9 = 36


SUMMA:         199,5......

För uppflyttning behövs 255p


I rally-lydnaden startar man på 100 poäng och efter fel så dras det av ....70p är man uppflyttad...vi hade 76p...PHUU!

Idag skall jag promenera i det härliga solskenet och njuta in friden...skönt!




FOTO">


**************************************************
*


KL 11,10

Tjoflöjt! Det blev en underbar och fridfull promenix i skogen.Jag hade lite fika med mig och vatten till carmen.Vi satt och fikade runt en grillstad...alldeles tyst och fridfullt...bara fågelkvitter...GUD VAD GÖTT!!...efter all jäkt och ståhej....det är kul men ibland är naturens tystnad såååå fridfull och ger mig lugnet tillbaka efter haft mycket i huvudet.Vi var ute i 2 timmar.Väl hemma,så gav jag Carmen mat,sedan gick jag för att inhandla en ampel med hängpetunia till mamma som morsdags present...hinner inte någon annan dag.Jag visste att hon var i tvättstugan,så jag smög upp och hängde den på balkongen....ringde henne på mobilen för att tala om att hon skulle gå ut på balkongen.Hon ringde mig sedan och var sååååå jätteglad...så vacker den är!Nu blir det lite vila.Ha det!

**************************************************
***


Kl 14,40

Har varit ute en vända med Carmen.Jag kände plötsligt att jag blev sååå sugen på grillade revben,så det och potatisgratäng skall jag smaska i mig nu och lite 3smakig glass med chokladsås som efterrätt.......Gud vad jag festar gött!Ha det!







Ha en fin dag,kram!


 

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards