Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Linda - 19 maj 2008 07:26


Hej alla!

Sol MEN -1 grad kallt idag...burr! Här kommer en återberättelse från igår.

Det var en svinkall morgon...vinter...burr! Gick ner till klubben vid kl 7.Fixade all kaffe och kaffebröd,bröd och ost odyl.Lars kom strax efter mig...körde en ruta...satt fint.Började att banda in fältet till 2 st planer.Vi skulle gå vid 9,men det drog ut på tiden...det blev senare...så är det ibland.Jag frös om händerna som attan.Vi var  2st i lydnadsklass 3.Vi började med sittande i grupp 10 på båda,likaså i platsliggningen.Jag skulle först ut (asplövet har jag döpt mig själv *S*).Är det något moment som får känna på just nerver, så är det första,fritt följ som ger mycket poäng.Usch jag vill inte ens prata om det, men det blev 7,5p ....hon gick inte bra...satte sig snett varje gång...och då var det inte lätt i stegförflyttningen att få in henne snyggt,som hon annars kan sååå bra,så där sket det sig.Vp har jag alltid oxå haft problem med och även vida svängar.Sättande under gång gick bra..tror det blev en 8 (vet inte).Inkallning med ställande blev det för många steg och LL...tror det blev nått 8 el 8,5 (vet inte).Då var det dax för den för smädliga rutan dååå! Tyvärr blev det en vacker nolla..MEN...hon sprang mot rutan och in i den men på tok för långt ut på högerkanten och hamnade utanför, gick liiite in och vid läggandet var jag lite sen,så då hamnade hon utanför,men jag tror inte hon hade hamnat innanför ändå...spelar roll...men hon vet var rutan är...det är det viktigaste! inkallningen från rutan var bra iaf. Hopp apport gick med fast åt h*****lvete för mycket tugg...tyvärr! en 7:a tror jag. Metallapporten lite slarv men fint tempo... 9p tror jag.Vittringen sket sig Men hon letade fint och var på den 2ggr och där skulle dumhuvet till matte hjälpt henne då hade jag iaf fått en 5:a,nu blev det 0p,men hon vet iaf hur hon skall göra och vad det är fråga om..det är ju bra!Fjärren gjorde hon strålande..DÄR är jag mycket stolt en 9:a.Så jag hoppas jag kan styra mina nerver till höstens avslutning och kanske då sätta rutan och slippa nollor och kanske kanske bli uppflyttad.Vi blev 2:a har jag förstått eller tror för gisela gick bättre med Conrad...mycket kul för henne! Vi får veta resultaten på onsdag,då vi har prisutdelning.

En stund efteråt var det dax för rallylydnad.Vi var 3st startande.Jag kan säga att jag var sååå trött och stel i hela kroppen att jag liksom inte orka jobba med kontakten med Carmen hela banan,så jag tappade henne vid några tillfällen,men det bjuder jag på.....för vi kör rally-lydnad för skoj skull!

Till idag dååå!

Känner mig vääääldigt trött och mör,så Carmen och jag skall bara ta't lugnt några dagar med bara promenader eller lite agility.Kanske att jag till helgen börjar uppdatera 2:an inför utbytetävlingen mot HIK.

Jag skall iväg och handla hundmat till carmen.....ett måste.Ikväll har agility gänget avslutning kanske jag går ner..får se!

Ha en bra dag,kram!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards