Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Linda - 15 maj 2008 06:59


GOD MORGON ALLA!!!

Idag är det mulet här i Götet...det får gärna regna av sig om det nu måste,så det blir fint på söndag *S*,för då har vi kursavslutning på klubben.Jag & carmen skall gå 2 st avslutningar först kl 9 lydnadsklass 3 och kl 11,30 rally-lydnad.Det gäller att träna här,fast i morgon skall hon få en vilodag.Idag och är det lydnadsträning.

Igår kväll på rally-lydnadskursen,så var det kontaktövning utan att röra koppel och att använda ordet NEJ...jättesvårt när halva banan var köttbulle preparerad *L*.Vi skulle sätta kopplet runt midjan och första hindret med köttbulletallrik var långhopp,sedan 4 st koner där stod köttbullar vid varje,som vi skulle passera...märk väl UTAN TA I KOPPEL OCH ANVÄNDA ORDET NEJ..SKIT SVÅRT!...sedan runda masten som var fuuuullt med köttisar och efter det backa igenom en konpassage och slutet var ett agilityslalom där jag gick backåt och hunden framåt.Detta förstod jag redan i startan att det skulle skita sig med mitt matvrak till hund.Jag hade stora problem att ens komma igenom första konan *S*.Efter det så lottade vi hund till förare...jag fick lilla Dino som jag knappt märkte att jag hade och kunde knyta i mitt skärp *S* och Martina den stackarn fick mitt odjur som förde ett h*****vla liv bland köttisrana + att hon inte van att gå med någon annan *S*.Carmen & Lukas blev otroligt stressade och skrek efter köttbullar,men lugnade ner sig i slutet,men jag hade defentivt sämre kontakt än var jag brukar...totalt kaos i huvudet *L*...här tänktes det myyyyyycket på köttisar.


Idag på morgonen skall jag till klubben och träna och fixa fikat till gittan lydnadskurs.

Till middag:ärtsoppa!

**************************************************
**********


KL 12,00

Hemma efter tillbringat morgon/förmiddag på klubben.Träningen gick så där....rutan är inte ren,men det SKALL den bli...träning ger färdighet! På lördag blir det litet gött gäng som vi har samlat ihop för en liten generalrepetition i lydnad inför avslutningen på söndag...behövs.Nu skall jag vila...har en sådan huvudvärk och sedan i eftermiddag skall köpa in lite på fyllning till klubben.Ha det!

**************************************************
************



Kl 14,00

Har nu varit och handlat lite små saker till klubben som de skall ha på söndag som mjölk,smör,lite ost,en krans och lite muffins.Skall strax ta en sväng med min ängel.Ha det!

Ha en bra dag,kram!

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards