Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Linda - 12 maj 2008 06:57


GOD MORGON ALLA!!!

Ny vecka och denna veckan är ""NERVIG" efs vi skall ha kursavslutning på söndag..."DARRAR" *S*.Jag har inga tävlingsnerver...skitdåliga..prestigeångest...PHU!
!! Idag kl 8 skall jag träna med Lillemor & Iota,då är det inte så varmt på klubben.Igår på träningen satt iaf rutan i första fast dålig placering.Jag måste vara hårdare på ff:et ...nu håller hon posetion,men lite för långt ifrån mig..jag drog till mig henne och sa fot...belöning..det funkade.Måste göra ff:et roligt oxå.Vi får se hur det går idag.Vi skall träningsuppehåll tisdag och fredag iaf.Det behövs...mycket viktigt! Skall även rasta nillas dogs idag & morgon.

Mamma skall åka till Ullared idag.En liten inköpslista är med skickad...skall bli kul att se var hon köpt när hon kommer hem.En sväng ner till klubben ikväll blir det oxå,för att kolla på avslutningen i agility.


**************************************************
**


KL 10,45

Har varit ute med Carmen i 2,5 timme..skönt! Nja träningen gick halvbra...några moment kanooon andra mindre bra! Jag är OOOOOTROLIGT petig nu...kräver mer...bättre resultat!Fritt följet gick jättebra,,jiiiha!apportering inga problem.Vittring...hämtar rätt med lite tugg.Körde mycket ruta med petighet på plasering och ställande..inga extra steg efter komando + snyggt läggande där jag kan få problem med förflyttning...mycket korregering och visning...satt sedan på nära håll.Fjärren liiiite trögt,men satt tillslut (ett moment som hon är väldigt störnings känslig på).Inkallning med ställande & läggande krångel idag...envis matte som inte gav sig...bra till slut.Här gäller det att jobba och uppdatera moenten.Lydnaden är färsk vara.Mamma har hört av sig...det var mycket slut på Ullared.Hon fick inte mycket till sig själv och en del saker till mig var oxå slut.Nu har jag ätit skall läsa gt tills jag skall gå iväg och ta ut nillas dogs.Ha det!

***********************************

KL 11,30

Nilla hörde av sig...hon mådde inte så bra och fick åka från jobbade,så jag behöver inte rasta hennes dogs..krya på dig nilla! Jag blev plötsligt sååå sugen på glass....tror jag skall köpa en bägare sedan när jag går ut med carmen...mums!Ha det!

*********************************************

***********************************************
KL 14,10

Har varit ute en kisserunda med carmen + att vi köpte oss en glass.Carmen har börjat fälla så in i h****lvte.Jag vet att hon alltid fäller mest på sommaren + att då fäller hon på vissa ställen MER så hon nästan blir kal och så får mjäll,men det brukar jag skölja bort med ljummet vatten.Det har jag gjort idag..gott tycker hon.Det är en del päls som skall av...tur att man har korthårig sak *L*.Nu är mest kal vid ena ljumsken...hehehe...det kommer snart fina fräscha hårstrån.Gott att bli av med vinterdressen.Denna veckans värmebölja har satt igång fällningen ...helt klart!Ha det gött!



Ha en fin dag,kram!



Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards