Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Linda - 6 mars 2008 06:54

 



GOD MORGON ALLA!!!

Idag är det blåsigt..noll kul..hoppas inte det kommer regn.Jag skall ner till klubben på morgonen och fixa fika för gittans kurs + träna lite med Carmen oxå.När de har fikat klart så går jag hem med carmen och ger henne lite käk,sedan blir det affären..klubben behöver lite påfyllning på en del saker...och iväg sedan till klubben med det.
Till middag idag blir det ugnsbakad och senap/ostgratenerad falukorv med mos och grönsaker.


Nu skall jag berätta lite angående rallylydnadskursen igår.Det gick bra..för alla faktiskt! Carmen var väldigt följsam,men att ta denna kursen var bra,efs man jobbar i koppel och det har vi inte gjort på länge.vilket märktes..hon är mer följsam utan koppel.Nu får hon jobba i BÅDA grenarna..jättebra!Therese och Agneta hade lagt ut 3 st korta banor på 7st skyltar.Vi delade in oss först i par..UTAN HUND för att gå banorna som hund/förare..jättebra och lite svårt efs man själv kunde läsa skyltarna,men det kan ju inte hunden *L*.Sedan delas vi upp i 3 grupper och roterade runt efs.Vi tog en paus efter 1 timma..fikade och sedan körde vi en gång på varje bana.Läxan vi fick var att träna rumpa IN och att ta med mycket godis till nästa gång då vi skall träna fokusering.


*******************************

KL 12,25

Tjingeling! Idag känns det som härlig vårdag...sol och varmt..gött!Nu har jag gjort alla ärenden,så nu blir det käk och vila...oxå sköööönt! Tvättmaskinen går förvfullt efter alla leriga dagar *L*.träningen i morse gick bra,fast visst "divan" försökte unvika de leriga vattenpölarna i momentet rutan *L*..rundande dem och in..hon visste ifs vart hon skull,men ingen pardon här inte...så jag satte i skiten..mycket beröm.Det som bekymrar mig lite är att jag tappat tempo på inkallningen med ställande...inte bra!Skall köra BARA inkallning ett tag nu och egga upp henne.Ha det!
 


Ha en bra dag,kram!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards