Alla inlägg under april 2008

Av Linda - 22 april 2008 06:49


GOD MORGON ALLA!!!!

Solen sviker oss inte i Götet..underbart! Igår gick jag ner och kollade på nybörjarna i agility.De var jätteduktiga! Jag körde carmen lite oxå....vilket hon uppskattade.Idag är heldags träning....först i stallet kl 10-12 och sedan ikväll kl 18-19,30.Det är lydnad som gäller..skitkul! Vi har såå mysigt i stallet..jaa även gänget i kursen,men i stallet är det friträning och du gör som du vill + att vi blivit sådant härligt gäng.Idag blir det nog fika i solen.


**************************************************
***

KL 12,20

Hemma igen efter en mycket bra träning.Allt gick bra,förutom fritt följet som var lite si och så idag,så det skall jag köra mycket ikväll.För övrigt har vi gjort stora framsteg både i vittringen och 3:ans fjärr..jättekul!Nu mat och vila.Ha det!

RIDHUSET>
Ha en solig dag,kram!


Av Linda - 21 april 2008 10:53


HEJ ALLA!!

Sjukgymnasten fick ett besök tidigt i morse kl 8,fast jag var hemme igen kl 9,10.då var det dax att ta ut vovven.Solen är sååå skön och idag är det riktigt varmt oxå..även vinden.Jag har tagit fram mina vår/sommar kläder nu.Ikväll skall jag ner till klubben och kolla på agility gänget.

*******************************************'

Kl 13,25

Inne efter en liten runda med carmen.Jag blev lite sugen på "grillat" när jag promenixade,så slank in i affären och köpte karmben och mimosasallad som jag smakska på.Ha det!

Ha en solig dag,kram!


Av Linda - 20 april 2008 06:33


MÖRNING ALLA!!!

Solen sviker oss INTE här i Götet (konstigt nog)...skönt! Idag lite lydnadsträning och kolla på småtassarna....alltid lika kul! Måste posta ett kort oxå....inte glömma! Imorgon är det dax för sjukgymnasten igen,så om jag kommer in,blir det sent.

*************************************

Kl 13,30

Hemma efter att varit på klubben sedan kl 915,men det är såå härligt väder.Jag körde Carmen innan småtassarna började,hjälpte till lite med barnen.De hade en agilitydag...vilket naturligtvis uppskattades *L*.De var inte så många..bara 3 st,så vi ledare kunde oxå få köra våra hundar...bra!Carmen hade INTE glömt den hartassen hon hittat på morgonen,så ville gäääärna dra till det stället och lyssnade inte...då la jag henne...fick dämpa henne.Andra gången gick banan fint..lyssnade!Nu blir det mat och vila.Ha det!

Ha en fridfull söndag,kram!




Av Linda - 19 april 2008 06:50


GOD MORGON ALLA!!

Soooool hos oss...gött! Idag skall Lillis och jag spåra och köra lydnad med dogsen.Det var ett tag sedan jag spårade....det ska bli kul.Ska plinga henne kl 8 och bestämma tid.Fika ska med..ett måste *L*.Vi har även städdag i föreningen...jag får väl kratta lite utanför *L*.Hälsodagen med massa roliga saker på torget är det idag oxå..ska slänga en koll när jag går till affären.Balkongens sista tusch gör jag i eftermiddag....alltså har jag en hel del idag oxå.Man får energi av sooooolen och våren!

***********************************************

Kl 12,20

Äntligen inne,men det är häääärligt ute!Fast lite mat måste man ju ha *L*.Lillis och jag var ute i 2 timmar och aktiverade våra hundar med spår och lydnad.Hon visade mig ett nytt ställe...en äng som var perfekt för lydnads träning undertiden spåret låg till sig.Jag la ett lagom spår till carmen.Det var säkert 1,5 år sedan vi spårade sist.Carmen velade lite i starten,men kom snabbt på vad det gällde och undan gick det och perfekt där jag hade gått.Hon markerade såå snabbt och ville iväg igen...att jag bestämde mig för att sätta henne vid saken belöna..vänta,sedan forsätta...hon fattade snabbt!..fann alla och rätt väg!..Kanoon!..Lyckad dag!Lydnad gick oxå bra!Väl hemma gav jag carmen mat och bytte till mindre kläder och gick för att handla in lite till klubben.Efter att lämnat det på klubben,så gick jag ner och kolla på "Hälsodagen" som Kärra-Rödbo har idag med musik,gratis soppa,korv och alla provsalver från apoteket och tanvården...inte dumt alls!Nu skall jag äta och vila.Ha det!


Ha en solig dag,kram!

Bilder från i morse!


Av Linda - 18 april 2008 07:28


GOD MORGON ALLA!!

Sooool i götet idag oxå..men kyligt..kall vind!De lovar värme framöver här...hoppas vinden vänder oxå..nordoslig är ingen hit!Har massor att göra idag.Har precis börjat städa..dammat och tvättat toan.Dammsugning och golvtvättning får jag vänta med lite före kl 8 så man inte väcker fölk här...regler inom föreningen.Sedan blir det träning med vovven och efter det handling till hemmet och även lite till klubben.I eftermiddag skall jag göra min balkong vårfin...det behövs...den ser förj****vlig ut *L*.Det skall bli så skönt att få den snygg och sedan plantera lite fin blommor.

************************************


KL 12,00

Lillemor och jag drog iväg till hästhagen för lite träning med våra vovvar.Jag hade en aning att gittan kanske var där efs hon passar grannen hund polly,så jag meddelade att vi var påväg och att det fanns fika ifa hon ville ha.Väl framme såg vi gittan,så vi började med fika och tjöt *L*.Träningen gick bra....rutan satt i första..kanon och på långt avstånd satt den oxå,fast jag vill ha henne liiite mer i centrum bara (petig).Efter 2 timmars utgång var det dax för handling för mig...måste göra av med lite pengar de kan ju ränta av sig *S*.Nu skall jag äta och vila en stund och sedan skall jag ta tag i balkongen.Ha det!

********************************************

Kl 14,50

Balkongen är klar.den blev så fin.Skall bara tvätta innan sidan,men det gör jag i mörn eller på söndag.Penseer planterade...ÅÅÅÅh så fint och på toppen på det..flaggan uppsatt...nu är det vååååår!..jiiihaaa!!Välkommen vår och sommar! Jag gick i sandaler till affären (fast med strumpor då)...guuuuuud så gött!Nu är jag trött,men nöjd med mig själv *S*.Ha det


Ha en fin dag,kram!



MIN FINA BALKONG!


Av Linda - 17 april 2008 06:58


GOD MORGON ALLA!!

Vaknade med sprängande huvudvärk...inget kul! Idag värker kröppen,så i eftermiddag skall jag ta't lugnt.Nu på morgonen skall jag ner till klubben fixa fikat till gittans kurs + träna min hund innan kursen startar.Det blir även lite inköp av kaffe + mjölk till klubben. Igår var det rallylydnadkurs.Det gick jättebra,bara ett litet fel gjorde JAG *ASG* strulade med kopplet (naturligtvis) annars så var det bra.Vi i gruppen har fått en förfrågan att visa upp oss på västkust valpen i augusti..vilket vi tyckte var jätteskoj.Reklam för klubben är inte helt fel heller.Det är nytt för klubben..rallylydnad..den första kursen,så om alla vill fortsätta blir det en fortsättningskurs...hoppas det..jag är sugen att lära mig mera.

******************************************

KL 11,00

Tjingeling! Hemma lite tidigare..skönt! gittan skulle hålla teori idag,vilket gjorde att jag kunde gå hem.Klubbhuset är inte stort så det fylls lätt *L*.Bestämde oxå att inhandla kaffe,mjölk & ost i morgon till klubben..mer tid då.Träningen gick finemang.Rutan satt i första.Den satt i alla längder och håll..bara en liiiiten korregering (petig) vid långt avstånd....vill ha henne liite mer i centrum.Fjärren går bra framåt...jättenöjd!..inga steg.Fritt följen ok..men lite slarv,men korrigerade upp henne.Hon blev liiite förbryllad när jag hade händerna på huvudet eller bakom ryggen..bra övning.Skiftade detta med vanlig gång.Inkallning med ställande och läggande bra(2 steg)..för att vara carmen är det bra.Hoppet bra!Sittande under gång..liiite trögt,men det kommer...finns där!Hann inte köra mer,för sedan kom Bodil med sina flickor som oxå ville rusa av sig innan kursen började,så jag kopplade upp carmen.Nu skall strax äta ugnsbakad lax,kokt potatis,sås & grönsaker...mums!Sedan soffan.Ha det!

************************************************

Kl 14,30

Har precis varit ute med carmen på en kortis och passade oxå på att lägga i svarstalongen för inbjudan i HSBs brevlådda.De skall tacka av en Janne....vår vaktmästare som skall gå i pension.De som vill komma skall då anmälla det och det vill man ju...så måndagen den 28/4 kl14 går mamma & jag på bjudning.Efter det så gick jag en liten runda och sedan in till affären...behövde lite mjölk.Nu blir det fika.Ha det!



Maskrosor som blommar vid husgaveln..härligt att se!



Ha en bra dag,kram!


Av Linda - 16 april 2008 06:30

GOD MORGON ALLA!!

Skall iväg till sjukgymnasten strax...kommer in senare!


Ha det gött,kram!


Av Linda - 15 april 2008 06:51

GOD MORGON ALLA!!!

Igår kväll gick jag ner för första gången denna terminen (pga vädret) och kollade på agility gänget.Jag körde carmen oxå (frågade naturligtvis först om det gick bra).De var inte många,så det var gott om plats.Det var läääänge sedan jag testade balansen på Carmen,men det var inga problem alls.Vi fick beröm av agility instruktörerna som tyckte carmen var duktig...roligt! Carina körde sin Tierra....ujuj där går det fort...en oljad iller över plan.

Carmen i däcket!(taget av nilla)


Idag är det heldags träning i Lydnad.Först i ridhuset kl 10-12,sedan hem äta och vila.Ikväll lydnadkurs med gittan.Tisdagarna är veckarns roligaste dag *s*,fast man blir trött,men det är ju sååå kul.

*********************************************

KL 13,05

Träningen i ridhuset gick kanooon bra.Hon jobbade så bra!Treans fjärr börjar komma..härligt!Ja vad ska man säga..man är änna inne i ett litet flyt just nu *L*.Nu är vi trötta både jag och hunden.Det märks att hon verkligen jobbat.Nu till soffan.Ha det!


Ha en bra dag,kram!





Körslaget...TEAM LOTTA!!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards