Alla inlägg den 9 april 2008

Av Linda - 9 april 2008 06:48


GOD MORGON ALLA!!!

Idag fyller min mor 78 år...fast jag uppvaktade henne i söndags då vi hade kalas.Det blir väl kalas till helgen oxå,men dagen är inte bestämd ännu.Igår kväll på lydnadskursen jobbade Carmen bra...det jag var mest glad åt var vittringen...hon tog rätt hela tiden.I början ville hon ta de andra i munnen,men det satte jag stopp för,sedan använde hon NOSEN och gjorde 3st bra vittringar av 5 på 4 pinnar.Inkallning med ställande OCH läggande gick bra...varierande med bara ställande (fick då in 2:ans moment).Sakta sittande under gång..bra!Jag har problem med 3:ans fjärr...hon flyttar sig,men den sista jag gjorde,var bra och då använde jag inte handtecken vid STÅ...kanske jag skall köra såå...får se!

Idag på dagen skall jag träna på fotbollsplan....Carmen är i sitt esse just nu..hon vill sååå mycket!Ikväll är det rallylydnadskurs.

*************************************************

KL 10,30

Hej igen! Hemma igen efter en timmas träningspass + halvtimma rastning och lek.Träningen gíck suuuuper...jävla i min låda asså! vittingen..asså...jag är såå glad...första tog fel i munnen..kraftig korr från mig..sedan använde hon nosen hela tiden..kanoooon..ngt mycket tugg..MEN jag säger MEN...mycket mindre än förr..då kom det in flis.Det går framåt..jättekul!Inkallning med ställande & läggande...bra!..rutan jättebra!Mariette kom precis när vi var klara..jag bjöd på lite fika.Hon frågade om vi kunde träna ihop någon gång..visst! Alltid bra att träna med olika hundar....kul oxå!Hundarna från stallet kom 2 ggr och ville hälsa på Carmen...den ena..terriern var väldigt enveten..men jag körde bort dem.Nu blev oxå väldigt råkallt ute och ingen mössa och vantar hade jag..burr!Nu skall jag äta och vila.Ha det!


Ha en bra dag,kram!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards