Alla inlägg den 3 april 2008

Av Linda - 3 april 2008 07:01


GOD MORGON ALLA!!

Idag är jag väldigt trött och händer och ben värker...det blir tablett dag idag.Idag på morgonen skall jag fixa fikat för gittans nybörjarkurs.Jag skall även fylla på förrådet lite och inhandla lite så det räcker nästa vecka oxå.Lite träning blir det nu på morgonen oxå...naturligtvis! Imorgon blir det träningsuppehåll......sjukgymnast! Rallylydnaden igår gick bra trots skendräktig hund och lervälling till plan *L*.Vi fick hålla oss uppe vid staketet och lägga raka stationer,men efter man gått några vänder blev det lerigt där oxå.Fältet tål inget just nu.Rallylydnad ligger bra för en lydnadshund...man kan använda sin kommandon i det mesta + att du får visa med händer hur mycket som helst.Det som är svårt är att man lätt kan förväxla skyltarna i farten en del är snarlika..det som kanske skiljer dem åt i vissa fall är ett sitt eller fram,men själva övningen är samma..man blir fort trött i huvudet av att läsa såå noga....nu får man hjälp,men vid en tävling eller avslutning gäller det att man tolkar skyltarna riktigt själv.Många i gruppen gör samma fel *L*.Kom på mig själv påvägen hem att jag nog hade gjort fel på en skylt hela tiden...ska höra om det sedan.


Carmen utanför stallet i Tisdags!

Fältet!!

*****************************************

KL 13,15

Idag var blev det senare,men det var gött ute.De flyttade kursen till fotbollsplan och carmen och jag hakade på som åskådare.När det var dax att gå tillbaka för fika..tog Sven carmen.Jag hade frågat honom om han ville gå med henne,så kan lära sig att gå med någon annan..hon är så "mammig"...när hon såg mig,blev hon orolig,men när hon inte såg mig gick hon så bra med honom..så är det bara.Var väl hemma med carmen efter 12 ...gav henne mat...iväg och handla till klubben...lämna in det.Gittan & Sven var påväg att åka då jag kom.Hemma igen strax före 13.Trött och hungrig.Nu skall jag äta och vila.Ha det!

*********************************

Strega i Låddan!




Ha en bra dag,kram!


Kursträning på fotbollsplan!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards