Alla inlägg den 23 september 2010

Av Linda - 23 september 2010 04:39

GOD MORGON ALLA!!!

 

 

Idag är det höstdagsjämning och det betyder detta:

 

 

Höstdagjämningen är ett av de två dygndag och natt är lika långa över hela jorden. Redan efter sommarsolståndet blir dagarna kortare på norra halvklotet. Efter höstdagjämningen blir dagarna på norra halvklotet kortare än nätterna. Höstdagjämningen infaller runt 20 marssödra halvklotet och runt 22 septembernorra halvklotet. Vid skottår förskjuts tidpunkten ett dygn.

År 2010 infaller höstdagjämningen i Sverige torsdagen den 23 september klockan 05.09

 

 

Så nu är hösten i knutarna!     

 

I går var jag hos mamma och eftersom hon längtat sååå efter Carmen och det var rätt bra väder,så fick hon följa med. Vi åkte 2 st bussar....nja! hon gillar väl det inte,gnällde lite men inte så farligt. Nyttigt och socialt. Jag hade fika och cocosbollar med + lite annat som hon skulle ha. Tyvärr kunde jag inte ta kryckan vilket jag kände av när jag kom hem & i dag,men jag ville att mamma skulle få träffa carmen,så värken kan jag väl ta några dar då. Nu idag skall hon få besök av våra vänner i Säve. Jag skall dit på söndag och på lördag kommer brorsan & tjejen + brordottern med sambo från skåne,det blir roligt för henne. Sjukgymnasten kan inte göra något mer för henne,det visste jag. Det lilla som hon kan göra skall personalen göra,som tex sitta på kanten,vifta på fötterna,ev stå om det går inte alltid. Jag tror mamma skulle tycka det vore skönt att snart få komma till sitt eget boende med sitt möblemang. Vi får väl se!

 

 

Ha det!

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards