Alla inlägg under juni 2010

Av Linda - 6 juni 2010 04:53

GOD MORGON ALLA!!!

 

Grattis SVERIGE på nationaldagen och alla som bor här!

 

  

 

Jag har åkt på en dunder förkylning,inget roligt alls! Hoppas det mesta är borta tills på onsdag,då skall jag till mamma igen. Hon repar sig bra i små steg. Igår morse hade de taget ur henne ur sängen för försa gången,vilket säkert var jättejobbigt men samtidigt nyttigt.De körde henne med rullstol till toa,där fick hon tvätta sig själv och borsta tänderna. Hon var sååå mallig för detta.Hon ser piggare ut,fast ännu är huvudet inte med riktigt.Hon har ju gått igenom mycket.Jag skall ta det lugnt idag. Vi får se vad som händer!

 

Ha det!

 

    

Av Linda - 5 juni 2010 05:02

GOD MORGON ALLA!!!

 

Jag skall iväg med bussen kl 10,20 idag,till mamma. Vänner i Säve kör hem mig efter sedan.Jag känner att något är på "g" i mig,någon j****vla sommarförkylning.Jag har fått lite halsskav & lite små snuva och hängig.Fast vi får hoppas det snart ger sig. Dax att gurgla med saltvatten.Att man åkt på något är väl inte så konstigt. Jag vistats på bacillhärdens "mecka" sedan 18 maj,på sjukhuset och åkt buss! Igår lämnade jag lite blomster till nillas pöjk som hade tagit sudenten.Grattis Marko!

  

 

Igår omplanterade jag även lite sommarblomster på pappas grav,så fint såå!

 

Ha det gott!

         

Av Linda - 4 juni 2010 04:51

GOD MORGON ALLA!!!

 

Infektionsprovet från igår kväll hade gått ner från 108 till 80,så det var jätte roligt att höra.Hon är ff mycket medtagen och ofokuserad,men det kommer att ta tid att återhämta sig med så många infektioner och sjukdomar.Vi får se efter kortisboende hur hon mår osv.Jag skall iaf till henne på lördag.Idag lite träning med carmen,sedan får vi se om jag har ork att åka och handla blommor och plantera på pappas grav.Det behövs sommarblomster nu.

 

Ha en bra dag!

    

Av Linda - 3 juni 2010 04:53

GOD MORGON ALLA!!!

 

Eftersom mamma har stabililercat sig,passar jag på att få 2 dagar vila. Jag känner mig totalt mörbultad,både fysiskt och psykisk.Jag måste få igen alla krafter eller något,så på lördag skall jag till mamma (om det inte tillstöter något,hoppas inte).

 

  

 

Mamma är väldigt dålig. Läkarna + personalen tycker detta mirakel att hon klarat sig...seg gumma *L*! Hon har 4 st mycket allvarliga sjukdomar som de håller på att få rätt på.De är infektioner av höga slag + lunginflamation oxå. Blodprover visar iaf en nedåt kurva.Det inte är lätt för henne att få huvudet att hänga med nu,efter allt.Vi får se sedan.

 

Ha det!

 

    

Av Linda - 2 juni 2010 04:52

GOD MORGON ALLA!!!!

 

Idag skall jag till mamma. Gittan kör mig dit kl 11 och sedan tar jag bussen hem,funkar bra (tack gittan). Mammas infektionsprov har ju åkt s.k "hiss" upp och ner,men det sista från igår kväll var det lägsta 180. Man skall ha 2,så det är en bra bit kvar.Det som jag är lite bekymrad över är HUR mycket eller HAR huvudet tagit skada? För hon är väldigt snurrig och glömsk och ingen fokus alls.Frågan är hur mycket kommer tillbaka efter att hon är frisk och slipper medicin.Hon satt uppe för förste gången igår,fast väldigt kort.Kateten är borta,äter och dricker själv. Hon har väldiga smärtor ännu,som hon får morfin för.Hennes laddare till mobilen försvann i all denna uppståndelse fram och tillbaka till IVA,men mamma ser väldigt dåligt nu och den gamla moblen,en samsung. Den ser hon inte siffrorna på och kan inte ringa upp.Jag köpte igår en ny mobil till henne. En som hon känner igen,fast större, med stora siffror,en doro.Den är svart!

  

 

 

Ha en bra dag!

 

      

 

Av Linda - 1 juni 2010 05:09

GOD MORGON ALLA!!!

 

Idag enl kalandern så startar sommarn *L*..JUNI! Sedan om vädrets makter vill det...det är en sak! Fast nu lovar de värmee och fint några dagar,men det blåser på dagarna,det kunde det sluta med.

  

 

MIRAKEL HÄNDER ÄNNU!!!

 

Igår när jag kom in till mamma,möts jag av-HEEEJ! MITT HJÄRTA! ÄR DET DU SOM KOMMER!...Helt otroligt! Inget dropp,ätit gröt och mat och magen fungerar. Hon har ännu inte mentalt landat sas,lite svårt att komma ihåg och fokusera.Hon är ff väldigt sjuk enl skuköterskan och väldigt medtagen.MEN sååå roligt! Hon blev arg att jag tom kommit,för hon ville jag skulle hem och vila *L*,så hon nästan körde hem mig. Jag satt på bussen hem DÅ  ringer hon på mobilen..HERREGUD!Vilken känsla! Fast hon ser dåligt pga all medicin och även sjukdom och hon har glömt hur man använder mobilen,hur man stänger av och på,fast ringde upp gjorde hon ändå,fast hon inte vet hur.Hon har glömt hur man stänger av den,så den får säker laddas,det får jag gör i morgon när jag skall till henne. Idag skall jag vila mig,behöver det.Skall försöka jobba lite med Carmen idag.

 

Ha det gott!

    

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards