Alla inlägg under mars 2010

Av Linda - 16 mars 2010 04:54

GOD MORGON ALLA!

 

Idag var det -10 på morgonen igen,så ännu är det inte riktigt vår..suck!,men den är runt hörnet *L*.

 

Idag blir det promenix i solen. Man skall ta vara på den så mycket man kan. Man har gått så länge i mörker och längtat.Den är stark nu. I morgon skall jag till mamma,så då blir det inte så mycket.

 

Krokus har kommit i affären i kruka.

 

 

Nu kommer påsken strax och då ser vi dessa...påsklilja!

 

 

Härligt att det lyser våååår!

 

Ha det!

 

            

Av Linda - 15 mars 2010 04:42

GOD MORGON ALLA!!!

 

Ja! Den årliga kampen håller i sig....den emellan vinter/vår.I år är Kung Bore väldigt stark och håller greppet ännu. Det var kallt i natt och -10 nu på morgonen,fast"lilla" goa söta våren smörjer sina järn under dagen med sin goda vän solen,då blir det +6 och mycket tö. Hoppas Kung bore snart tappar kraft.

 

Kung Bore!

   

"lilla" goa våren!

 

Idag är det kurs med VIP-gruppen på klubben.

 

Ha det!

      

Av Linda - 14 mars 2010 04:52

GOD MORGON ALLA!

 

Livet är tufft,stackars de gamla och sjuka och alla utsatta.Själv har mitt liv inte varit det bästa. Jag har/är sjuk ännu mycket,fast det får man om man kan övervinna,fast det det går inte i alla lägen...nog om det! Till LIVET...mitt liv! Jag tror inte när jag tänker tillbaka,att jag har varit riktigt lycklig mer 1 gång i mitt liv. Det var när 16 år,då var jag förlovad med en kille i min klass i 2 år. Efter det så finns det bara sjukdomar,ledsamhet osv.Jag har försökt att hitta MIN lycka i mitt liv och det gjorde jag med hundar och mitt hem i kärra,men då kom strax nästa slag....pappa blev sjuk och dog och nu 4 år efter så ligger mamma på ett boende.Jag får nog aldrig någon inre frid och lycka.Just nu är allt bara kaos. Min trygghet är nu min älskade hund Carmen som ger mig allt. Det kommer en tid som jag inte vill tänka på,då hon inte heller finns.Jag är en person som lider med andra lååååångt in i hjärtat och sörjer så djupt att jag själv blir sjuk,det går inte att göra något åt att man är en sådan känslig person.För snäll är man oxå och det har jag fått lida för 2 ggr i förhållande som varit riktigt dåliga,så inga mer förhållande.Vänner är det allra bästa och det har jag så fina sååå! Oj så vad jag är gnällig idag! Det är nog min oro och trötthet i mig som skriver. Då syftar jag på mammas sits naturligtvis. Jag har gott många ronder med vården,först med pappa och nu med mamma.Det tar på krafterna.De krafterna behövs till sin anhörig...så någon ork till eget liv finns inte,fast man vill.Jag hoppas den dagen mamma fått permanent och hennes lägenhet är sålt att jag kan börja livet.

  

Ha en fridfull söndag!

      

Av Linda - 13 mars 2010 04:55

GOD MORGON ALLA!!!

 

Sicken dag det var i går!..herre jävlar alltså! Först så var det bestämt att jag skulle kl 16, då mammas medicin kom på apoteket kommit,skulle få åka med våran granne till mamma MED hennes rullator oxå...OK! Brorsan var igår och hälsade på och sa att han tar rullatorn som idag efs han har bil...vad bra! Jag ringer våran granne och avbokar. Senare under dagen kom det fram att de gärna vill ha rullatorn som igår...herre guuud! Jag kunde ju ringe våran granne igen i denna röran,han var snäll en då att erbjuda sig,så jag 45 år gammal åkte med rullator på buss och spårvagn till mamma igår. Det var många ögon på mig kan jag säga.

 

Det är tur att man har huvudet med..ibland *L*! Den avdelningsköterskan som har mamma var där och väldigt trevlig.Jag frågade hur lång vistelsen och DET var BARA till den 25/3. Så kort sa mamma! Vi hade tänkt lägga in om permant till Kärrahus. Jaha! sa hon..då skall jag försöka förlänga detta och sätta upp en tid för ett möte med biståndbedömaren.Mamma vill inte hem så,hon kommer bo kvar där tills hon får plats på kärrahus permanet. Nu skall man bara prata med "den där" biståndbedömaren oxå....de gillar jag inte alls,för de räknar bara platser,pengar och ser inte den gamla människan.

 

Idag skall ta en härlig promenad med carmen med fika.Nu skall vi njuta tillsammans par dagar för på onsdag skall jag till mamma igen och fredag.

 

Ha det!

        

Av Linda - 12 mars 2010 04:44

  

GOD MORGON ALLA!!

 

Sicken j*****vla dag det blev igår då!!! Mamma skulle iväg fån sjukhuset till Bjurslätt äldreboende med taxi kl 11,40 och skulle få hjälp av en syster att gå till apoteket för sina nya 3 st starka värkmediciner...hehe inte hade de dem...bara en sort..ojoj! Hon fick telefonnr till kärra apotek har beställt de 2 andra sorterna som kommer kl 16. Jag var iväg igår med en full bag med kläder,mediciner och allt,så det var på plats när hon kom,fast hennes rullator får jag hjäp med i eftermiddag tillsammans med hennes nya medicin. Jag känner mig något stressad och har sovit uruselt inatt och spänt..inte bra! När hon hon fått allt ikväll släpper jag allt och bara hälsar på henne. Sedan blir det nästa rond att få in henne permanent,fast helt i kärra.Hon känner sig nog mer hemma här och jag tror om man kommer hem i mellan är det nog kört,precis som på sjukhuset.På onsdag och fredag nästa vecka skall sedan hälsa på henne.

 

Ha det!

  

Av Linda - 11 mars 2010 04:55

GOD MORGON ALLA!!!!

 

Mamma & brorsan hade möte med biståndbedömaren igår.Det var tur att brorsan var med för visst ville hon ha hemtjänst igen,men där satte brorsan stopp.Nu räcker det! Det är annolunda oxå när de ligger på sjukhus.Mamma väntar nu på kortidsboende från 3 st ställen Svartdalen,Bjurslätt och Backadalen.Den som först har plats blir det,så undertiden är hon kvar på sjukhuset.När hon kommer dit skall jag åka dit med en resväska med kläder och mediciner odyl.Boendet är runt 3v tror jag.Det kommer iaf ta lite tid vet vi.Nu kan slappna av lite.

  

 

Idag skall jag ner till klubben och fixa fikat till gittan & Svens kurs,trevligt!

 

Idag skall jag äta nygräddade våfflor,blåbärssylt och grädde...mums!

 

Ha det!

 

                

 

Av Linda - 10 mars 2010 04:39

GOD MORGON ALLA!

 

Det är inte lätt i dagens Svergie att vara sjuk & gammal. Förutom att man skall orka med sin skrumpna och slitna kropp,så måste man ta strider med myndiheter, för att få komma in på ett boende, för att få en lugn & trygg ålderdom när man är sjuk. Stackars lilla mamma!

  

(bilden är från förra påsken)

 

Idag skall bistånsbedömaren komma till mamma och prata med henne.Jag har pratat med sjuksköterskan ett par gånger och läkare och adv står helt på våran sida och skall hjälpa till så mycket det går att mamma får en plats.Så man går väl lite på tårna idag var som skall hända. Håll tummarna.

 

Ha det!

    

Av Linda - 9 mars 2010 04:48

GOD MORGON ALLA!!!

 

Vad är "PIGG" ? Hur känns det? Jag är såååå trött att man går på knäna.Denna vintern gör allt så in i norden svårt i framkomligheten när man skall ut med hunden,vilket gör det så tröttsamt. Jag vill ju sååå gärna dra iväg som vi brukar men det går ju inte att gå..isbanor överallt så sorgligt när solen lyser så gött.

  

 

Vi hade jätte trevligt som vanligt med VIP-gruppen igår.Vi fikade och talade hund och gick en härlig promenad i solen.Idag vet jag inte vad som händer,får se!

 

Ha det!

            

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards