Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Linda - 8 mars 2010 04:43

GOD MORGON ALLA!!!

 

Måndag och andra veckan i mars,tiden närmar sig till VÅR.I dag är det kurs med vip-gruppen..jättekul! Om jag nu kan gå...hoppas det! Jag ringde till mammas avd igår,ett råd jag fått av en god vän som jobbar på sjukhus.Jag frågade först i allmänhet hur natten varit osv,sedan sa jag mitt ärrende att...när de är klara med mamma,så SKALL HON INTE HEM....NEVER!    De får ringa biståndsbedömaren i kärra. Hon svängde väl sig lite och sa hon har ju hemtjänst och klarar sig, men jag sa hon har allt men det funkar inte,hon måste in på korttid och få vila upp sig,så klen och trött och  dimmig av  medicinerna som hon är.Hon måste ha tillsyn och kan inget av det som hon gjorde i början,som tex lag frukost och fixa en macka...nej hon måste in och vill det själv.Hon lovade att fixa det.Nu är det upp till biståndsmannen,som inte är så lätt.  

 

Jag tänkte mycket igår....jag tror inte att jag har mamma så länge till,livsgnistan är borta fast hon döljer det för mig.Hon är trött. Jag fick en tomhet i mig..en ensamhet,när jag tänkte så,lite panik...jag vill inte bli kvar,fast livet är så.Nu är min uppgift att se till att få mammas ålderdom så bra,trivsam och smärtfri som möjligt.Jag ser på min ålderdom när jag ser henne,den blir nog inte rolig...fy attan!  

 

Idag var det molning -3,5 grader ute,det svänger ordentligt!

 

Ha det!

  

 

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards