Alla inlägg under januari 2008

Av Linda - 15 januari 2008 06:07


GOD MORGON ALLA!!!

Hej igen! Jag har inte varit inne, för jag har inte haft någon dator.Den har jag lämnat till en snäll data kunnig bekant som skall ge den sin årliga genomgång...det tycker jag är bra.Just nu använder jag mammas dator.Jag skall iväg till sjukgymnasten idag,så jag återkommer senare.

Ha en fin dag.kram


Av Linda - 13 januari 2008 06:58


GOD MORGON ALLA!!!

Jepp idag är det min älsklingsdag...söndag! Jag har alltid gillat den...stillheten..slappheten..friden över den ...efter veckans stress och hallå! Idag blir det långpromenad med carmen..jag känner att jag behöver röra på mig och idag regnar det inte (ännu *L*) heller... så det passar bra.Det blir nog en sväng runt gerrebacka,via 4H-gården och Fagerdahl...jag är iaf inne på det.

**************************

Kl 12,15

Lillemor och jag bestämde oss för en regäl långpromenix,men när vi kom till Fagerdahl,så ringde gittan och frågade var vi var..hon var på klubben och tränade,så vi riktade våra näsor dit.Vi mötte henne vid klareberg,hon hade lagt ett spår till strega.Väl på klubben startade vi med platsliggning,fast med nosen uppåt (för ovanligheten skull) och jag gömde mig bakom ett träd,vilket resulterade att carmen efter en stund kom..nyttigt!..så nu skall jag köra det en stund.Jag körde ettan på gittan..hon skulle kört tvåan på mig men carmen kändes ofokuserad,så jag hoppade det! 2,5 timme var iaf ute.Ha det!



Ha en bra och rofylld söndag,kram!



Av Linda - 12 januari 2008 06:45



GOD MORGON ALLA!!!!

Idag vrääääker det ner i Göteborg (ovanligt eller hur!).Jag skall iaf trotsa vädrets makter och träna på klubben en stund, för det är bra att träna i alla väder och underlag...så på med allt som går idag *L*....stövla,varma kläder,regnkläder över vinterkläderna...ja idag blir man en micholingubbe *L*

*******************************


KL 11,15

hippla hopp!

Hemma igen efter ett bra träningspass på klubben.Det blev jag ensam...fölket backade för regnet *L*..men inte jag...vi körde.Pernilla tittade in efter sin promenix och tajmade precis vid kaffepausen.Nu skall jag vila.Ha det!



Ha en bra dag,kram!


Av Linda - 11 januari 2008 12:13


TJILLEVIPPEN ALLA!!!

Idag var det segt som kola hos sjukgymnasten,men nu är det gjort iaf....jag är trött,så idag blir det vila.Imorgon har jag planer på att träna min hund.


Ha en bra dag,kram!


Av Linda - 10 januari 2008 07:04


GOD MORGON ALLA!!!


Äntligen kom jag in....det tog mig 40 minuter att komma in i dag...något chall på bredbandet...seeeeegt som kola.

Idag står 3 st mattvättar på schemat...start kl 8-12.efter första tvätten så blir det utgång för carmen...hon får följa med till mattvätten.



Till middag panerad kolja,sås och potatis.

**************************


Kl 11,05

Tvätten gick som smort...den har hängt i torkskåpet i snart 2 timmar...men den är säkert inte riktigt torr.Det kommer ingen efter mig så jag skall flytta fram tiden 12-16.så har jag den torkningstiden oxå.Jag går vid 11,30.Nu är det snöblandat regn ...inte kul när man tvättar.Ha det!

*************************

KL 11,40

Tillbaka från mattvätten....alla utom 2 st var torra..,det var bra!De andra får hänga till kl 13,då måste jag tillbaka och vri på timern igen,men jag tror de är torra då.Kaffet väntar.Ha det


Ha en fin dag,kram!


Av Linda - 9 januari 2008 07:01


GOD MORGON ALLA!!!

Regn regn regn i Göteborg som vanligt! Idag står först på morgonen STÄDNING...sedan ut med mitt lilla hjärtegull och efter det blir bussen till Bäckebol zoo för att inhandla Carmens mat som de har lagt undan till mig.Alltså lite att pyssla med.

Igår ikväll på friträning i lydnad gick Carmen jättebra..nöjd!(har haft en månads uppehåll i träning).

*********************

KL 10,50

Hemma igen allt gick som smort.Jag var först ute men Carmen 1timme till kl 9,30 sedan fick hon mat och jag bytte snabt om och tog bussen 9,46.Jag kom till coop precis när zoo öppnade köpte 2kg levergodis och maten.gick tillbaka till busshållplaten den kom på 1 min..bra tajmat..satt på den 10,15 ..hemma igen kl 10,30..jättebra! tio minuter efter jag kommit hem kom regnet...oxå en jädra tur.Nu skall jag äta och vila.Ha det!


Ha en bra dag,kram!


Av Linda - 8 januari 2008 10:28


HEJSAN ALLA!!!


Har precis kommit hem från sjukgymnasten..vilket var väldigt jobbigt idag pga all värk och ömma leder och muskler..men men det gick när man tar det lungt och med lättare vikter.Mamma har åkt ner till banken sedan skall jag möta henne på kärra centrum + att jag skall hämta min medicin på apoteket.Ikväll är det friträning i lydnad oxå...går ner en sväng OM det inte regnar förj....vla mycke *L*.Ha det gött!

Ha en fin dag,kram!


Av Linda - 7 januari 2008 08:02


GOD MORGON ALLA!!!

Idag börjar vardagen igen..skönt! Jag julade av hos mamma igår och det är inte LITE kartonger och julsaker som skulle ner i källaren och mamma orkar inte bära sådant..så det blev jag naturligtvis och det känns i min kropp idag...vojne vojne så stel den är och värker,men var gör man???..nu är det borta iaf.Jag har lite pyssel att göra idag själv..jag strukit mina dukar,så nu ligger de på..bra!Sedan idag får jag inte glömma att ringa zoo bäckebol om carmens mat och ev beställa in den för jag har presentkort där och även till SKK och anmälla om tävlingslincens för blandras.En tvätt skall oxå köras,men det sköter sig själv.

***********************


Kl 10,45

hej igen! Det blev klubben ihop med gittan och lillis.Planen var väl inte det bästa inför friträning i agility ikväll...vatten och isig och lera...bättre kunde det varit..som snö..det är bättre isf.Nu har jag käkat och nu skall jag vila.Ha det!

*************

Idag såg gubben ut så här...!


Ha en bra dag,kram!

Igår fick vi mycket snö i göteborg (men det är borta idag)



Lillis snöfilm">


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards