Alla inlägg under november 2010

Av Linda - 22 november 2010 04:40

GOD MORGON ALLA!!

 

 

Herregud.....vecka 47,snart är året slut! Vart har detta året tagit vägen? Jag mår skit. Nu ökar stressen av allt som skall göra inför mammas flytt. Vi får hjälp av min brordotter och sambo helgen 4-5/12,så ev flyttar mamma till kärrahus (inget bestämt) den 6/12. Man känner att såå mycket som skall göras. Jag känner mig totalt utbränd och stressad och vet inte hur jag skall fixa och orka detta rent ut sagt. Det finns noll styrka och krafter i mig. Jag vill ha lugn och ro,det är det ända,men jag får det aldrig. Det är i ett. När jag får innre stress så spränger bröstet....inte bra. I helgen har jag påbörjat i mammas lägenhet lite packning som kaffekoppar + fat+ muggar  och glas. plockat ur 2 st byrorar och rensat määääängder av papper + kollat hennes kläder i garderoben. I dag blir en sväng till mamma i snöandet.

 

 

Ha det! 

Av Linda - 21 november 2010 04:32

GOD MORGON ALLA!!!

 

Jaha!..Då var denna veckan slut oxå...jisses! I morgon går vi in i adventsveckan...gud vad tiden går. Själv har dragit ner på mycket när gäller pynt odyl i år...det får komma nästa år i stället. Visst har jag adventsstakar,dukar,gardiner och lite smått,men mycket skiter jag i nu. Finns varken ork eller lust...mest ork. Jag skulle bakat lussekatter till advent, men är dålig pga snöskiten,så vi får se om det blir av iår.Mycket snö har töat bort,men de skall visst komma mer. Det blir en sväng upp till mammas lägenhet,för lite packning. I morgon skall jag åka och besöka henne. Har köpt clementiner,bananer,kladdkaka till fikat,tidning,godis osv.

 

Ha  det!

Av Linda - 20 november 2010 04:50

GOD MORGON ALLA!!

 

Så kom den vita skiten "igen" med blåst...hur roligt är det? Det har kommit regält i natt och håller på för fullt ännu och skall fortsätta idag med . Hoppas det blir bättre i mörn. Min kropp protesterar för fullt och även knoppen. Jag fick lägga mig igår i hett bad...så gött. fast snö sätter sig i huvudet oxå,får huvudvärk & yrsel...hemskt. Skulle packa hemma i mammas lägenhet idag,men jag får ta ett break idag och ta det morgon istället.

  

 

I detta usla väder passar det med ärtsoppa till medda idag. Det blir att slappa och ta't lugn.

 

Ha det!

Av Linda - 19 november 2010 04:39

GOD MORGON ALLA!!

 

Fy fan var råkallt & narigt det är....det är ishavsluft och det spelar ingen roll hur mycket du packar på dig ,det går igenom allt,ändå är det noll till -1,men det blåser kuling,vilket inte gör saken bättre. Det ligger och trycker snö. Det skall komma i dag och i morgon.Det känns.

 

 

Idag skall jag efter jag varit ute med carmen ta vägen om mammas hem. Jag tänkte börja så smått att pula lite...packa ihop lite saker som ev ska med sig. Det bra att börja lite,så inte allt kommer samma dag. Tar en sväng i mörn oxå.

 

Ha det! 

Av Linda - 18 november 2010 04:46

GOD MORGON ALLA!!!

 

Natten har varit rent ut sagt för jävlig....ALLT värkte. Jag höll på att gå i taket....knäna,bene,händerna,armarna och den jävla ländryggen. Nu har jag en sådan jävla huvudvärk,så alla gånger vi får snö...helt klart! Mår skit!

 

  

 

 

Igår var det riktigt trevligt i ridhuset,då vi hade inomhus träning med våra hundar. Vi var 10 pers som dök upp.....mycket tjöt och fika oxå så klart! Carmen jobbade bra och i stor glädje. Idag blir det softa och lugna gatan så som jag mår.

 

Ha det!

Av Linda - 17 november 2010 04:28

GOD MORGON ALLA!!

 

I dag startar inomhus träningen (fri) i ridhuset,det skall bli jättekul.Det är sååå mysigt,med lite fika & mackor + att man VET att ute är det som idag -7 grader kallt...burrr!

 

  

 

Jag vill oxå tacka ödmjukast till nilla & hennes familj som har bjudit in mig och carmen på julafton,vilka goda hjärtan de har,så carmen jag skall först till mamma på f.m och nilla på e.m...det blir kanon.

 

Mamma var hos läkaren igår,det blev en långdragen prosedur. Först var hennes skjöts försenad,så kom till sjukhuset 15,20 och hon hade tid 15,15 och fick vänta en stund på läkaren. Det var som jag befarade (visste),det går inte att göra något åt mamma. Hon är helt sönder i ländryggen och kotor och höft och höger arm. Det ligger och trycker på nerver. Därför blir det inflammation och infektion,men det har hon inte nu pga antibiotikan. Hon var hemma strax efter kl 17. Stackarn hon kommer att få leva bunden och näst intill handikappad resten av sitt gamla liv.....sorgligt! På fredag & lördag skall jag till hennes lägenhet och börja pyssla lite smått.

 

Ha det!

Av Linda - 16 november 2010 04:42

GOD MORGON ALLA!!

 

 

Det blev inget läkarbesök för min del igår,min läkare var sjuk,så jag bestämde att återkomma när det har lugnat ner sig runt mig. För just nu är allt en liten "kaos"...ovisshet...när skall hon flytta in??? det vi vet är att det är färdigt tapserat den 1/12 och man får ställa in grejer. Därför kan jag inte sätta upp tider på läkare,det får vänta tills allt har lagt sig. Eventuellt (inget bestämt eller planerat) kan mamma kanske flytta in den 6/12,men det inget är som sagt bestämt. Jag var på jysk istället igår och köpte nytt till henne....3 st kuddar 55:- st och ett täcke 150:- (3 års garanti) och jättegod filt 150:-. De står inte för det men lakan & örngott. Nu har nytt och fint.

 

    

 

Idag blir det lite handling och pyssel.

 

Ha det!

Av Linda - 15 november 2010 04:30

GOD MORGON ALLA!!

 

Idag skall på ett extra besök hos min EP-läkare. Han vill kolla mitt ben,för han tyckte de släppte min väldigt tidigt på sjukhuset + att de gjorde för dåliga undersökningar. Mitt vänsterben är nedsatt,fast visst har det blivit lite bättre,men bra är det inte. Jag skall vara hos han kl 13,så jag tar 12,20-bussen.

 

  

 

 

Avslutning på klubben igår var trevlig. Jag var där mellan kl 07,15-12,30,sedan orkade jag mer...hälften iaf.Väl hemma gav jag carmen mat och tände ett ljus för pappa.Jag kände tidigt under dagen att det kommer bli snöblandatregn....vilket det blev. Jag var på toa på natten kl två och då vräkte det ner snöblandat och nu oxå....tvivale.

 

I morgon skall mamma iväg till kungälvs sjukhus på läkarbesök och få svar på tex röntgen.Jag skall iväg och handla 3 st kuddar + täcke till henne på jysk...nytt och frächt.På onsdag börjar innomhus träning i ridhuset..kul!

 

 

Ha det!

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards