Alla inlägg under april 2009

Av Linda - 20 april 2009 06:35



God morgon alla!!!



Idag mår skit..tvivale! Jag har en sådan hemsk värk och har haft det i natt oxå.Man blir sååå trött!Jag skulle behöva vila,men har mycket MÅSTEN idag..tyvärr!

Solen skiner gött här i götet och det blåser inte nu iaf...som i går,då det var svinkallt.Jag har lite ärrenden att göra...köpa hundmat och hundkex...jumpadojor och födelsedagskort och lotter skicka väg det till en vän.

Ikväll skall jag duscha Carmen...det måste man efter löpet.Idag blir det ingen träning...tar det lungt.



Ha det gött!



Av Linda - 18 april 2009 06:27

 


God morgon alla!!


 

Sol idag,fast lite blåsigt och vinden är kall...lite trist! Natten är kylig med frost och bara 2 grader,så den riktiga varma vår/sommar värmen har inte RIKTIGT slagit rot...men den kommer så sakta.Det känns i kroppen,för på dagen 16-17 grader och natten minus...skillnad!Då får man ont.

Idag blir träning med carmen...låter tjötigt,men hon gillar det.Man får inget gratis!Jobba jobba. I morgon skall jag vi bara promenixa.Vi är hos mamma då,för då kommer hela familjen på besök.

**************************************************
*

KL 10,30

Tjing! Hemma igen efter 2 timmars utgång med träning.Lillemor gjorde mig sällskap trevligt!Carmen jobbar bra! Jag är mycket nöjd. Fjärren i dag..bästa hon gjort.Kanske hon börjar fatta att man inte skall röra sig fram från stå till sitt... idag flyttade hon ett halv steg bak istället på sitt..bättre det.Då kommer hon inte en halv meter fram i slutändan.Kanske hon håller sig på plats.Jag testade en ny grej ang rutan...att lägga bollen en bit utanför och stanna henne på plats...funkade jättebra! Skall köra den metoden.Hon måste tänka själv och lyssna + att jag får henne längre upp.





Ha det!


Av Linda - 17 april 2009 06:29



God morgon alla!!!



Sol i götet idag oxå,fast en kylig morgon,bara +0,2,men de lovar 14 grader under dagen...det låter bättre.Jag kände det i kroppen redan i går kväll...värken kom,så lite mör är den i dag..usch!

Mamma skall iväg och handla lite inför söndagen,då kommer hela bunten hem till henne 11 pers....suck! *L*...skoja bara! Fast mycket har det varit nu sedan påsk...hinner knappt med.

Carmen är inne i 16:e dag i löpet,så  snart är skiten slut...på tisdag/onsdag.

Idag blir det lydnadsträning på fotbollsplanen....man behöver hålla igång om man skall få resultat.




Ha det!


Av Linda - 16 april 2009 06:26



God morgon alla!!!


Idag får vi sooool....gött! Igår var det grått.Solen är redan på väg upp,men det blåser idag...ca 4-5s/m och det är rätt kalla vindar.Jag har inte riktigt bestämt vad jag skall göra...träna,promenixa,eller kanske spåra.Jag får känna på det.

Mamma får idag besök av pappas syster,sin svägerska,min faster *L*...hängde du med? Hon skall gratta mamma som fyllde år under påsken.Kul för mamma.

Idag skall jag plocka bort påsken! BASTA!!!

*********************************************


KL 12

Hemma igen efter 2,5 timme ute.Det blev spår + lite lydnad.Jag la 2 st spår.De fick ligga i 50 minuter.Undertiden de låg fikade jag och körde lydnad med Carmen.Vittringen var nyttig att köra på denna äng med sååå mycket dofter.Rutan gick bra.Dax för lite fika igen..DÅ...såg jag en KÄRRINGJ*****VEL gå PRECIS i spåret jag lagt.Hon trampade runt länge...jävlar! Hoppas hon inte plockar upp sakerna eller tar snitslarna...man vet ju inte.Dax att sätta på carmen sele och lina och gå på.Hon var taggad till tusen....älskar detta.Fast nu har hon litet hormonshandikapp...löpet!Vi gick på där kärringen gått.Hon hittade alla saker,men tappade bort sig ett par gånger,men hittade tillbaka själv ..så det var rätt bra.Hon spårade mycket bra där. Det andra spåret gick bra den första halvan,sedan började carmen tappa fokus..trötthet eller löpet...det sista tror jag,men kom på igen.Nu blir det vila en bra stund! Ha det!



Foto>





Av Linda - 15 april 2009 06:35



God morgon alla!!!



Idag regnar det i götet...trist!!! jaja jag har ändå lite pyssel att göra hemma...påska av tex! Lite lättare när det är skitväder ute *S*.Måste ha lite mjölk oxå...mmf.Jag får nog köpa det till klubben oxå,så det finns i morgon oxå.Jag har inte riktigt bestämt om jag skall träna eller promenixa..troligen det sista!Det skall bli bättre väder i mörn..känner inte för att träna i regn....fast det är bra att träna i alla väder.

Jag var nere igår och kolla på 2-elit i lydnad.Carmen löper ju så vi kan inte träna,fast det är rätt nyttigt att stå vid sidan om och kolla.Carmen har 1 vecka kvar på sitt löp.Det gött att få ha det gjort innan avslutningen iaf.




Ha det gött!


Av Linda - 14 april 2009 07:00



God morgon alla!!!




Hoppas ni har haft en bra och fin påsk! Nu är är det vardag igen och tillbaka till ordningen...skönt på ett vis...allt har sin charm! Vi hade ett underbart väder hela påsken här i Göteborg.Mamma fyllde år på skärtorsdagen,så på långfredagen kom min bror och hans tjej.Det blev massa god mat.Vi fikade ute i bersån som finns i vårat område...härligt!På påskafton var mamma jag ensamma...vi åt gött och när kl var 18,15 gick vi bort till fotbollklubben,där hade enligt tradion påskbazar och brasa...mycket folk som vanligt.Jag vann oxå på lotteriet ...som vanligt *S*.Det var ett bestickställ...bra! På påskdagen gick mamma på påsklunch i för samlingshemmet (det var gudtjänst först i kyrkan).Jag hade anmält mig,men jag hade sådan värk och var så trött, så jag hoppade det...rätt skönt att få vila.Annandagen hade vi goda vänner från Säve på påsklunch...det var mycket trevligt! Mamma hade gjort äggost som överraskning som efterrätt...mycket uppskattat!



påsken>



Idag skall jag ta tag i träningen igen.Det blir på fotbollsplanen,för Carmen är inne i sin 13 dag i löpet,så det blir ingen klubb.Nu är det slut på ledighet *S*. Ikväll skall jag ner till klubben och kolla lite.

Jag skall även försöka börja påska av lite...skönt att få bort det.




Ha det gött!


Av Linda - 8 april 2009 06:35



God morgon alla!!!



Idag vaknade jag till en varm morgon + 8,5 grader men mulen...snacka om det svänger...igår -1 grad och blåsigt och kallt! ...Inte konstigt att man just nu mår som man mår i kroppen...suck!!! Jag gick aldrig ner till klubben igår kväll...jag hade (har även idag) sådan h*****lvetes värk i kroppen,så jag hoppade det.Carmen löper ju ändå,så HON offrar ju inget ändå,men jag ville ju gärna hjälpa till att fixa kaffet träffa folket osv...men det gick inte.Man måste lyssna på kroppen annars blir det bara värre,så är det bara.Jag skall iaf inte träna med carmen idag....har för ont och öm i kroppen för det....inget bra. Det blir en promenix istället.

Jag måste ta en snabbis in i ICA oxå....måste ha 2st födelsedagskort,för brorsonen + brorsan kommer på långfredagen.De fyller den 19 och 27:e,så de får sina presenter då.

Det är påskbazar på kärrahus kl 11-14...mycket fina saker brukar finnas..få se om jag går och hur jag mår!




PS! Från och med i morgon och hela påskhelgen kommer jag vara hos min mamma,så jag vi hörs efter igen efter påsk!


ÄT GÖTT UNDER PÅSKEN!!!




Ha det!

Av Linda - 7 april 2009 06:41



God morgon alla!!!



Jag mår inte allt för bra...kroppen värker och jag är sååå trött att jag inte vet hur jag skall hålla ihop...suck!Idag var det -1 grader imorse mot +6 igår morse,men jag undrar om vi får ha det klart,för på ena sidan ser det fint ut,men på den andra sidan mulet...suck! det jobbigt med 2 st väder...iaf för mig...det blir liksom ett tryck i atmosvären som påverkar på kropp och själ.Nu tycker jag att, de flesta människor är trötta och reagerar på väderomslagen inte bara de med rematiska sjukdomar...inte så bra! hoppas det lugnar ner sig lite snart.Då mår man bättre blir starkare och kan njuta av allt.

Idag tänkte jag köra ett litet träningspass på fotbollsplanen...måste ju hålla igång *S*.Ikväll skall JAG...., inte Carmen ner till klubben,för hon löper.Hon är inne på sin 6:e dag så hon missar 3 gånger nu.


Igår fick mamma sin födelsedagpresent i förskott...fyller på torsdag.Hon fick en blomampel med minivioler...såg det ut som iaf...jätte söta! som hon skall ha på sin balkong + en guldchokladkartong av Anton Berg och ett fint kort...mumsigt vaa!





Ha det!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards