Alla inlägg under augusti 2008

Av Linda - 8 augusti 2008 06:46




GOD MORGON ALLA!!!!





Idag är det 08-08-08....enligt en Kinesk vidskepelse och tro...vilket de ha många av,så om fyller år då eller gifter sig osv,så kommer man iaf bli 8 gånger så rik....inte så dumt! *L*. Min klubbkompis fyller idag 18 år....gud vad rik hon kommer att bli...GRATTIS TEZZE!!!

Idag känner jag mig änna trött och slö...har ont.Jag var lite dålig igår kväll...sitter väl i dag.Jag skall göra ett bankärrende på förmiddagen..."suck"...tråkigt! Skall köra ett litet träningspass på morgonen på klubben.När jag kommer hem blir det mycket OS tittande.Ha det!

Till middag:köttgryta med ris.

**************************************************
*********

KL 11,40

Phuuuu! hemma igen...skönt! Åja det tog bara 1 timma allt som allt med buss..så det gick fort.Inte en människa på banken..tur det!Mår för övrigt skit....måste vila nu.Ha det!



Ha en bra dag,kram!


Av Linda - 7 augusti 2008 06:59





GOD MORGON ALLA VOVVEVÄNNER!!!







Mulet,småregnigt och kvalmigt...åskluft i götet idag! Det blir lite träning på morgonen på klubben idag....någon nytta får vi göra *L*. Igår förlorade IFK GÖTEBORG mot Basel borta och det pga en dunder domartappe som gav basel en felaktig straff,då IFK ledde med 2-1.En IFK-spelare fick bollen på huvudet i straffområdet,men domaren tyckte han fick den på handen,vilket oxå var tydligt att den kom på skallen.Detta förändra oxå IFK:s match bild som nu fick börja jaga (efs de förlorade hemma) och då öppnade de sig bakåt....synd! De spelade väldigt bra.4-2 blev resultatet.Vi har iaf visat framfötterna utåt.I dagens Champions Leuge och UFAcup är det fruktansvärt svårt att slå de lag som nu har en industri och skola för att bara satsa på detta + att de köper upp allt och alla,annat var det då när IFK vann på 80-talet.


Idag flyger våra instruktörer i klubben, till skottland för att bo på en gård hos en världsmästare i vallning.De kommer säkert få se och uppleva mycket trevligt som de kan dela med sig sedan kanske *L*....HA EN TREVLIG RESA!!!


Till middag,fisk!

**************************************************
*************


KL 10,00

Hallå! Hemma igen efter 1,5 timmes utgång och 1 timmes träning på klubben.Det gick hyfsat,fast nöjd är jag inte....ibland slarvar och lyssnar hon inte...tex på rutan...jag vet att den kan hon suveränt...men men det bara köra på och visa vems som håller i tyglarna *L*.Har börjat köra in elit momentet höger/vänster apport,fast utan korna...de går jättebra!Dumrutan inga problem alls.Det bra att vara liiiiite före *S*.Nu skall jag fixa maten sedan vila.Ha det!




Ha en trevlig dag,kram!


Av Linda - 6 augusti 2008 06:52




GOD MORGON ALLA !!!








Idag är det molnigt i götet.Det var lite kyligt och råkallt imorse..bara 10 grader.De sa nyss på radion att det skulle klarna upp och bli sol och 18 grader...det ser jag fram emot.Carmen och jag skall promenixa på morgonen,får passa på nu när vädret är något så när.

Igår kväll...på den friaträningen,var det en del fölk som kom...det var jätteroligt att träffa alla igen.Carmen gjorde en bra träning...mycket nöjd med det.Agneta gav mig beröm för städningen av klubbhuset....det värmde! Även Nilla i min blogg...Tackar och bugar!

Idag blir det mumsigt till middag: vitlöksmarenerad kyckling,ris och currysås och grönsallad,gele!

**************************************************
*********

KL 9,40

Tjineling! hemma igen efter 1,5 timmes promenix.Nu blir det full fart.Jag skall fixa maten,så jag får i mig lite,sedan kl 11,30 skall jag ner till klubben och hjälpa Sven som skall klippa gräset, som är bra högt, blir det en del gräs som inte är så roligt att klafsa i ,så jag skall försöka kratta upp det mesta iaf.Ha det!







Ha en bra dag,kram!


Av Linda - 5 augusti 2008 06:37





GOD MORGON ALLA!!









Jisses Amalia! Sicket ruskväder...milt sagt! Var det har blåst och regnat i natt...tvivale! Nu har det avtagit en del.När vi var ute imorse fick jag en känsla av att det var höst...september...inte augusti..alltså höstrusk.Jag tog fram lite höst/vinter kläder.Igår hade jag mitt regnställ på mig..det är helt ok,men igår släppte det igenom lite...inte konstig när det blåste så hårt + allt regn.Idag blir det dubbla regnbyxor + en tjock regnjacka.

Igår gick jag ner och satte upp en skylt på grinden till klubben att den friaträningen i agility var inställt pga vädret ifa någon kom...man vet aldrig! Ikväll är det lydnad,men vädret skall bli bättre..bra det!

Nu på morgonen blir det en sväng iaf till klubben,dels för att ta bort skylten och dels för att det är inget väder att promenixa i.

Mamma skall på 90-års kalas med sin vännina i församlingshemmet.Där får de god mat och dryck.Gott kaffe och dopp blir oxå!


Till middag: Fiskbullar!

**************************************************
********


KL 10,30

Hej igen! Hemma igen efter 2 timmar på klubben.Gittan dök upp vid 9-snåret..trevligt med fikasällskap *S*.Vi gjorde inte så möe idag...ibland känner man bara inte för det.Jag tänkte att vi tränar ikväll istället.Nu blir käk och slappa...gött! Ha det

**************************************************
************

Hipp hipp! har varit i affären och handlat lite mjölk och diversa saker.Det blir vitlöksmarinerad kyckling med currysås och ris i morgon...gott! Värken sätter in igen..känner mig helt matt och trött.Ja ja! Nu skall jag vila lite innan det är dax för carmens utgång.Ha det!








Ha en trevlig dag,kram!


Av Linda - 4 augusti 2008 06:35


GOD MORGON ALLA VOVVEVÄNNER!!!!








Grått grått och när som helst kommer det en skur.Idag skall det bli ett regält regn/oväder i götaland....50/mm regn beräknas komma med åska...uja! Ett kraftigt lågtryck på 1 vecka kommer in här .......så just nu är det slut på högtrycket,men det kan komma in efter sedan....hoppas! Igår kväll somnade jag med huvudvärk och vaknade med oxå...händer inte så ofta.Jag kollade ut och såg då ett kraftigt norrsken...hela himlen var röd.Det kan man få huvudvärk av...då väntas oväder!

Idag på morgonen blir det klubben och ikväll startar friträning i agility...får se vad vädret säger.


Till middag köttbullar,brunsås,potatis och grönsaker!

***********************************************

KL 10,15

hej där! Det blev ett träningspass.Jag har inte kört något sedan i onsdags,vilket märktes...hon var taggad till tusen,tappade fokus ibland.Det är bra att pausa ibland från träning,så hungern infinner sig igen.Lillemor kom ner,så vi fikade ihop.När jag skulle gå dök nilla upp.Nu skall jag fixa lite käka.Ha det!







Ha en bra dag,kram!


Av Linda - 3 augusti 2008 06:39





GOD MORGON ALLA!!!!










Igår kväll var det ett "tetigt" väder.Varmt..24 grader, sol och rätt som det var kom det en regäl hagelskur,så det dundrade,sedan sol igen...skumt! Idag regnar det och en svag regnbåge visade sig i morse på himlavalvet...snyggt!

Jag skall ner till klubben och fixa lite där....snygga till lite,för imorgon startar den friaträningen...bra om det ser fräscht ut då.Själv mår jag väl inte allt för bra, som vanligt värker kroppen,så det får bli värkisar idag...attans!

Till middag: ärtsoppa!

**************************************************
**

KL 10,00

Hallå ingen! Herre jisses,sicken åskskur och en regäl knall utan förvarning...jag tror faktiskt att den slog ner i närheten...det var en sådan knall "PANG" bara,sedan kom syndafloden till regn...herreguuud! det svärmade över på 3 sekunder..jisses! Jag var i klubben och höll på med det sista att tvätta av golvet,när det hände.Jag fick vänta en stund innan jag kunde gå hem,men det minskade inte så jag traskade hem i skyfallet...snacka om att vara genom dränkt *L*.Byxorna hade jag i stövlarna,de var såååå blöta att det rann från dem i stövlarna så jag hade vatten upp till anklarna och HÄLLDE ur vatten från dem...något blöt vaaa! Nu skall jag äta och vila.Jag fick iaf städat av lite i klubben inför friträning i morgon.Ha det!




Hundens bön

Jag lever i ungefär 15 år.
Varje gång du lämnar mig betyder sorg för mig.
Ge mig tid att förstå vad du begär av mig.
Gör mig lycklig - du är hela mitt liv.
Var inte arg på mig länge åt gången och
lås inte in mig som straff.
Du har ditt arbete, dina vänner,
dina nöjen. Jag har bara dig.
Tala med mig fastän jag inte förstår orden,
jag blir glad över att bara höra din röst.
Kom ihåg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig.
Innan du slår mig, kom ihåg att mina tänder
kan krossa din hand,
men jag använder inte min styrka mot dig.
När du blir irriterad på mig för att du har mycket
att göra så tänk att jag kanske är sjuk,
har ont i magen, är trött eller deppig.
Ta hand om mig när jag blir gammal.
Kom ihåg att du blir också gammal.
Var hos mig när jag har det svårt,
allt blir lättare bara jag har dig.
Jag Älskar Dig






Ha en fridfull söndag,kram!



Av Linda - 2 augusti 2008 07:09


GOD MORGON ALLA!!!!








REGN i Göteborg idag och varmt och klibbigt...jättedålig syresättning..lite åskluft! Jag håller på att städa.Dammning och avtvättning av toan och köket är klart,nu väntar dammsugning och tvätta av golv,men jag det får jag vänta med tills runt 7,45,så jag inte väcker folk för tidigt.

Idag blir det klubben..kanske jag kör några moment...får se!

Till middag spagetti och köttfärssås!

*************************************************


KL 10,35

Hej igen! hemma igen efter att suttit och slappat på klubben ihop med Lillemor.Hundarna fick gå och sköta sig själva.Idag blir det en riktig slapp dag...gött! Mamma och hennes vännina skall åka till ÖB.....kanske finns det levergodis och bajspåsar till Carmen,hon skulle kolla det.Nu skall jag fixa lite mat och sedan blir det vila.Ha det!

************************************

Kl 13

Igår tvättade jag köksfönstret och idag tog jag ner vår/sommar gardinen.."suck" (vemod) och satte upp höst/vinter gardinen.Det känns låååångt ifrån lika roligt som när jag sätter upp vår/sommar gardinen.Nu är det iaf gjort och sitter tills jul.Snart är det dax för en kisserunda med Carmen.Ha det






Ha en bra dag,kram!


Av Linda - 1 augusti 2008 06:37





GOD MORGON ALLA VOVVEVÄNNER!!!












Idag går vi in sista sommar månaden....usch vad det går fort.Idag måste jag vila,känner mig inte i form,trött och kroppen värker,antagligen omslag på vädret.Det blir klubben...lättast! *L*.Jag skall till apoteket oxå,det får jag inte glömma.

Till middag stekt potatis,blodpalt,stekt ägg & bacon.

***********************************************
KL 10,35

Hej igen! Det blev 2 timmar på klubben ihop med gittan & Lillemor,fast jag tränade inte idag....kände inte för det.Nu har jag fått i mig käk och nu väntar vila.Ha det!






Ha en bra dag,kram!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards