Alla inlägg under juli 2007

Av Linda - 11 juli 2007 06:48


Hej alla bloggare!


Man får inte vara glad länge för solen.Idag ser det mycket dystert ut.....IGEN! Jag är lite yr i mössan (lågtrycket) och går ff på febernedsättande.Det blir klubben och bara ta't lugnt i dag...känner liksom inte för något alls idag.Har plockat fram en gästsäng + madrass som nilla skall låna.

En sådan säng (fast röd) + en madrass!

**************************************************
****************************

Kl 11,45

Nu har jag ätit och strax väntar soffan för lite vila..gött! I morgon kommer jag inte in...hinner inte.Jag och mamma är bortbjudna på middag i Säve.Det var samma par som var hos mig i söndags...trevligt!Vi blir hämtade kl 11,45.Först skall jag gå ut med Carmen och sedan fixa till mig och sedan hinna ringa sjukgymnasten för nya tider.Skönt att sätta sig vid dukat bord.Ha det!

**************************************************
****************************

Har snappat upp detta av en vän på vovve.net! (en bra sak)


"En vän är något man ska vara rädd om, släpper man sin bästa vän blir livet meningslöst, Visa att du bryr dig om dina vänner och skicka detta till alla"

**************************************************
****************************


Ha en bra dag,kram!

Av Linda - 10 juli 2007 11:04

 gammalt foto!


Hej alla!

Idag körde jag igenom 3:ans program,förutom platsliggning.Nja...det gick väl så där på rutan...hon slarvade mycket! Vittringen börjar komma så smått utan att äta upp HELA pinnen.Fjärren kommer så sakta,vi jobbar på.Sittande under gång..funkar!


Nilla tittade in.Kul att få lite sällskap.Vi fikade och små pratade lite.Vi hade sällskap hem oxå eftersom Nilla promenixade ner i dag.Ett stort träd har blåst ner rätt över staketet,rätt så stort faktiskt! Jag har meddelat vår klubbs alltiallo och lilla hustomte,så nu vet han.Han tar väl det när han har tid.


I dag blir det fisk med mandel,skirat smör,potatis och grönsaker till middag.


Ha en bra dag,kram!








Av Linda - 8 juli 2007 07:05

Vädret ändrar sig inte...tvärtom.....idag blåser det oxå,som hösten liksom.Jag mår skit!Yr som faaan och febrig kropp som går på febernedsättande.

Idag kl 12 har jag lite folk på middag.Det skall bli trevligt efter det, blir det vila resten av dagen.Jag får nog avboka sjukgymnasten ev i morgon.Man skall inte anstränga sig med feber i kroppen...vi får se i mörn.


**************************************************
*********************************************

Kl 15,15

Middagen var mycket trevlig och vi åt oss jättemätta.Kul att få ge igen efter allt de gjort för oss.En bukett rosa rosor och lite hembakat fick jag...gulligt!Nu är jag så trött så jag kommer att somna som en stock ikväll framför teven.Ha det!


Middagen>


Ha en bra dag,kram!


Av Linda - 7 juli 2007 06:53


Lördag morgon och den är askmulen (vad var väntat).I dag blir det klubben,tänker träna lite lydnad eller agility,nått ut av det blir det, kanske båda *S*.

Idag skulle min far blivit 78 år om han fått levat.Puss på dig pappa där uppe i himlen.

I morgon skall jag ha middag kl 12 hos mig.Mamma,Margit och våra vänner från Säve, som hjälp mig när jag var sjuk och kört mig överrallt.Det blir köttgryta med herrådsgrönsaker i och goda kryddor.Till det ris och frallor och ost.Efterrätt:Jordgubbar med glass och sedan kaffe med dopp!

Ha en fin dag,kram!


**************************************************
********************************************

Kl 13,00

Har varit på klubben tillsammans med gittan,bodil och nilla.Vi körde lite agility.Skönt att få köra igenom hunden lite emmelan regnuppehållen.De kommer snart in regn igen.Det är fruktansvärt kvalmigt...man kan nästan inte andas.Jag har fått 38 grader IGEN...det får jag av dessa lågtrycken och blir lite yr,men så fort de borta eller lossnar försvinner det.Flera med mig i området har det likadant...märkligt!Nu skall jag läsa GT.Ha det!

Av Linda - 6 juli 2007 07:11



Jag blir så jävla trött....rent ut sagt på dessa häftiga och kraftiga lågtryck vi får.Jag blir oxå sjuk av det inte kul.Jag blir kraftigt yr,huvudvärk,trött och lätt feber.Jag är inte ensam om detta så det är ju bra (om man nu kan säga så).Jag undrar vad det är i lågtrycken igentligen eftersom många blir sjuka och med samma symtomer innan det kommer och undertiden det håller på.Det kan tyckas inbillning eller en baggis,men jag tycker inte det.NU har världen FÖRST öppnat sina gluggar till ögon (lite för sent tycker jag).Igår hade de debatt på SVT från kl 10-15 om klimatförändringarna.Det var på Engelska och det var höga gubbar från världens alla hörn.vår kung och kronprinssesa var på plats.Jag kom inte ihåg vart det sändes ifrån.Nu skall de sända 9 st konserter för att upplysa folk att leva rätt och får bukt på klimatförändringarna...start i morgon.Jag måste säga att nu blir man lite skärrad eller hur???

Jag skall ta't lugnt i dag,inga kraftansträngingar här inte.

Ha en trevlig fredag,kram!!!!!!!!

**************************************************

Kl 10,50

Hej igen! har nu varit på klubben tillsammans med nilla och gittan.Det blir lite kaffe med tjöt *ASG*.Nu väntar lite mat och vila.Ha det!

**************************************************
*****************************************

KL 13,00

Hej igen! Nu har jobbar lite med min blogg sida och lärt mig den lite.Nu skall jag sätt på lite fika.Ha det


**************************************************
****************************

 Idag för 1 år sedan precis,begravde vi min pappa och i morgon skulle han blivit 78 år.Mamma har varit på graven och satt 3 st frächa fina röda pelagonier och en bukett röda roser från mig + att våra goda vänner i säve har varit där tidigare imorse och satt 7 st gulröda rosor.Det är sååå fint på graven nu.Ha det!

Mamma och Pappa!













Av Linda - 4 juli 2007 16:53

jag har oxå skapat en blogg.Jag hoppas få träffa mycket trevligt folk hos mig.Välkomna in!

Jag är väldigt hund intresserad och har haft hund sedan jag var 12 år.Carmen är 7 år och är min första blandis.Schäfer/njuffe/labbe.Vi gör väl det mesta i aktiveringsväg och är medlemmar i klarebergs djurägares färening.


carmen

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards