Alla inlägg under maj 2010

Av Linda - 23 maj 2010 04:52

GOD MORGON ALLA!!

 

 

Hoppas ni haft en trevlig pingstafton. Idag har vi avslutning på klubben i alla lydnadskurser..upp till bevis *L*. Första start kl 8,30,så det blir en lång dag idag,hoppas bra väder.Carmen går ingen kurs denna terminen,men jag brukar fixa och greja med kaffet.När man kommer hem brukar man vara helt slut *L*.Jag fick tag på allt igår när jag handlade...skönt!

 

Ha en fortsatt trevlig pingst!

 

      

Av Linda - 22 maj 2010 05:07

GOD MORGON ALLA!!!

 

 

Pingstafton idag och det ser mulet ut. VAD det har åskat här i 2 dagar..jisses! Fast regn behövdes. Det var så kvavt i går och det var väldigt svårt att sova....man sover dåligt när det är åska i luften....det kändes! Idag tänkte jag faktiskt åka och köpa jumpadojor,sandaler & en ny rem till min klocka.Det behövs.Fast före det blir utgång med carmen.

 

Hoppas det blir soooool idag!

  

 

Ha en trevlig pingstafton!

    

Av Linda - 21 maj 2010 04:53

GOD MORGON ALLA!!!

 

Vilket åskväder vi hade igår kväll..det small bra! Idag är dimmigt och sån där härlig klar och frisk luft efter ett kvalmigt och hett åskväder.Fast jag tror inte vi får så fint idag om det inte klarnar upp. Mamma är kvar ännu på sjukhuset,vi får se vad som händer idag.Igår vad det debut för short + linne..gött! 28 grader hade vi vid ett tillfälle.Sommarkläder FRAM och vinterkläder BORT.

 

Imorgon är det PINGSTAFTON.Hoppas alla får en trevlig och somrig sådan.

    

 

Ha en trevlig dag!

 

    

Av Linda - 20 maj 2010 04:41

http://www.youtube.com/watch?v=qVNy1Miw18Y

 


Igår kväll var nere på klubben och kollade lite på Rallylydnad. De hade sin avslutning. Det var jätteroligt att se Lillemor & Iota igen.Solen gassade häligt! Idag verkar det lite mulet..synd! För idag på morgon är det sista kursdagen för gittans & svens kurs i lydnad. På söndag är det avslutning för samtliga kurser i lydnad.

 

Jag går väl ner en stund,så får vi avvakta under dagen vad som händer med mamma.För där vet jag ingenting mer att proverna har stabelecerat sig och att hon skall till röntgen kl 10 och kirurgen kl 11.

 

Ha en trevlig dag!

 

  

 

    

Av Linda - 19 maj 2010 05:00

GOD MORGON ALLA!

 

Jag vi vet inte så mycket ännu. De skall göra mer undersökningar idag. Det jag vet just nu är att mamma har fått 2 påsar med blod och ligger med syrgas.

  

 

 Hennes blodtryck var utlöst lågt....90/55...nej jag har inte skrivit fel...det är 90/55. Inte konsigt att man svimmar då.

  

 

Är man 80 år och klen förövrigt så är det inte lätt att fixa en sådan attack.Hennes blodvärden var inte heller bra där av blodet.Fast jag tror inte de kommer hålla henne så länge...tyvärr. Vi får väl se! jag var iaf uppe hos henne igår och lämnade allt hon behövde. Jag fick skjuts.

**********

 

Sitter undrar och är väldigt nyfiken på hur våran stämma inom föreningen ang inglasade gick igår kväll. Vet av en vän som ringde innan att det var ohyggligt med folk...hoppas det var mycket NEJ-sägare. Lite pyssel dag och njuta av vädret om det blir bra,det behöver,det behöver jag nu...känner mig stressad.

 

Ha en bra dag!

Av Linda - 18 maj 2010 04:52

  

GOD MORGON ALLA!!!

 

Mamma skulle på ett läkarbesök på Kungälv sjukhus,men de behöll henne,för att precis när hon hälsade på doktorn....svimmade hon av och minns inget föränn hon vaknade på en brits. Samma sak hända i mars då skulle in med sjuktransport till sjukhuset. De vet inte vad detta är,så de kolla detta. Det jag vet är enl vad de sagt, att hon har starkt hjärta men har hjärtsvikt och man kan inte se ALLT på EKG, eller om det är väldigt små saker...sa de förra gången. Nu sa de liknade,men måste kolla upp detta. Idag kommer hon upp till en avd och skall undersökas och ta massa prover. Vad som händer sedan vet jag inte. Jag får ta en dag i taget. Det som gäller idag är att,när mamma kommit upp på avd skall hon meddela mig,för att jag ordnat skjuts till henne. Hon behöver neccer och laddarn till mobilen.Sedan får jag nog gå ned hemtjänsten idag oxå och avboka maten iaf fram till fredag. Väldigt rörigt just nu.Gud tänk om mamma kolat av hemma...ensam! Jag sagt tidigare och säger det igen...TILLSYN! DET kan hemtjänsten inte bistå med och det behöver mamma,därför här det tryggast för henne på ett boende och även psykiskt.Vi får väl se efter detta.

 

    

 

 

Ha en bra dag!

Av Linda - 17 maj 2010 04:47

lite lugnare idag *L*.

 

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1428743168388

 

Idag skall mamma till läkaren och även på torsdag på kungälvs sjukhus. Vi vet inte ännu vad hon skall göra,för denna tiden bara damp ner i lådan för en vecka sedan. brorsan möter upp henne utanför sjukhuset och jag tar emot henne hemma och fixar lite mat när hon kommer hem.Jag har en del annat pyssel under dagen som jag skall göra:ringa banken,apoteket,affären och promenixa med Carmen.Bara värken kunde dämpa sig lite..attans! Jag tror jag hörde åskan ett i natt,inte säker.I morgon skall jag åka handla jumpadojor och ev sandaler om de har kommit. Måste fixa ett nytt armband till min klocka oxå.Tänka att det är redan är pingst till helgen..inte klokt och inte varmare! Hoppas den kommer snabbt, som ett vulkanutbrott och varar läääänge.

 

Ha det gött!

    

Av Linda - 16 maj 2010 04:47

om jag & Carmen skulle ta en promenix upp till Svankällan idag med lite fika. Om vädret ser bra ut.Gradmässigt +13 på morgon låter iaf lovande.Jag måste röra på ryggen lite.Carmen får vänta lite med badet tills det blivit lite varmare men hon älskar att bada.

  

Här har hon sällskap av 2 st badkrukor nillas västgötaspetsar Rocky & Rex.

 

Ha en fridfull söndag!

    

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards