Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Linda - 25 maj 2010 04:47

GOD MORGON ALLA!!!

 

Idag vräker regnet ner och det en mycket grå himmel..trist! Bara 6 grader i morse.

  

 

Igår hade mamma & brorsan ett möte med biståndsdömaren på sjukhuset. Det var inte den ordinarien,men hon såg inga problem. Nu skulle hon tala med den ordinarien och leta plats.Mamma mår inte så bra och de verkar inte göra mer på henne. Jag ringde sköterskan igår och enl henne var hon färdigbehandlad,-men hon har ju blivit sämre sa jag?- Ska ni skicka hem henne då?-Hon är knepig! fick jag till svar. Asså pga att mamma har 2 st värkande sjukdomar måste man som ta reda på vilken värk tillhör vem. Läkaren sänkte hennes 4 st kortisontabletter till en halv i fredags. För det första,så sänker man inte sååå många tabletter när man sänker och på lördagen feber på morgone.Värken kom oxå som ett brev på posten. Igår hade värk i hela kroppen. Det är inte slitagevärken utan hennes grundsjukdom som hon äter kortison för,blommade upp. Jag sa till sköterskan att ett sänka prov nu var önskat,för mammas sänka har tindens att stiga.Hoppas de gör det + att de ökar kortisonet.Hon är 80 år och hennes kropp slut,vad spillar det för roll om hon äter 4 st tabletter då? Om det funkar för henne? Den var ju stabil ju! Varför joksa med den sjukdomen.Hon har nog med det andra.Nu kan hon knappt sitta....suck! Nu har jag iaf sagt ifrån.Hoppas de gör det!Allt är färdig packat hemma hos mamma som hon skall ha på sitt kortidsboende.När jag vet vart och var,då åker jag dit med det den dagen hon skall dit,så en så länge är allt ovisst.

 

Ha en bra dag!

    

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards