Alla inlägg under april 2010

Av Linda - 14 april 2010 04:45

GOD MORGON ALLA!

 

Idag skall carmen få min tid. Vi skall köra ett litet träningspass på klubben tänkte jag. Det var ett tag sedan.

  

Det blir lydnad så klart. Har lite små pyssel att göra på eftermiddagen.

 

******************************

 

Ha det!     

Av Linda - 13 april 2010 04:49

  

GOD MORGON ALLA!!!

 

Jag är sååå in i norden trött physkisk & fysiskt nu. Det tog ut sin rätt helt i går när mamma kom hem. Hon blev 40 min försenad och var totalt slut när hon kom.Det var 4 kassar med kläder och määängder av prylar som skulle upp.Larmet skulle testat och det gick inte på armen,så det får de fixa,beställa en nyckel till så dagpersonalen får en,massa papper som skulle skrivas på och skickas iväg. Jag lite kaos och idag skall man iväg med 8,22-bussen till läkaren i stan....liite stökigt! Jag får inte glömma när jag kommer hem att handla tvättmedel & kaffe.

 

Ha det!

 

    

Av Linda - 12 april 2010 04:51

GOD MORGON ALLA!!

 

 

Idag kommer mamma hem med färdtjänst efter att varit borta i 11 veckor. Hon tar färdtjänst från boendet kl 11,20. Jag tar i mot henne när hon kommer och hjälper henne upp och packar upp allt hon har med sig och ser till att hon installerar sig ordentligt innan jag går. Nu hoppas jag bara att allt funkar med hemtjänst och hemsjukvård annars blir det samma igen. Jag skall iaf ta en promenix med carmen innan så hon fått sitt. I morgon skall jag iväg rätt tidigt till min läkare. Jag skall vara där kl 9,30 och bussen tar ca 40-45 min,så jag får inte glömma att se vilken buss jag skall ta.

 

Ha det!

      

 

 

Av Linda - 11 april 2010 04:55

GOD MORGON ALLA!!!

 

Jag känner mig väldigt trött idag för jag sovit oroligt inatt...usch! Jag tänkte köra lite lätt agility på klubben idag OM vädret är bra,vi får se på det. Jag skall även hem till mammas lägenhet och fixa det sista innan hon kommer i morgon,vädra ur lite och bädda om lite i sängen,vattna blommorna och plocka upp allt jag tog med mig igår. Jag känner en riktig oro och ångest för att hon skall hem....inget bra beslut alls! Det kommer inte att funka,för att hemtjänsten skötte sig innan.HUR skall de klara ännu mer. Jag är väääldigt skeptisk. Nu har hon hemsjukvård oxå. Jag hoppas de kommer i morgon så det inte blir fel med medicineringen. Hon skall ha hjälp med ALLT...4 ggr/dan...frukost,bäddning,påklädning,tvättning,dusch,

städning,medicinering,handling,aktivering som att ta ut henne,tvätt...Ja allt! Hon hade allt utom frukost,medicering,handling och tvättning innan MEN...funkade det?..NEJ! Hon fick tex ALDRIG tvättat,det fick jag gör,de hade aldrig tid och aktivering?..NEJ! Jag fick ta ut henne innan vintern kom,så jag ÄR mycket skeptiskt till detta. Mamma själv är fram och tillbaka,fast hennes oro hörs och syns i ögonen. Hon behöver tryggheten och tillsynen coh framför allt den sociala kontakten. Den får hon INTE hemme utan den finns bara på ett boende. Hon mår psykisk bättre,hemma blir hon deppig. Vi får se hur det går. Annars får vi väl göra uppror till med bedömsningmannen och det är ännu svårare när hon är hemma att få komma in någonstans.

*************************

Igår kom våren till min balkong!

    

 

He en trevlig söndag!

    

Av Linda - 10 april 2010 05:05

GOD MORGON ALLA!!

 

Idag skall jag till mamma och besöka henne och även ta med mig hem kläder så det inte blir så mycket packning på måndag då hon åker hem.Jag har även köpt för mamma tårtor som hon bjuder alla boende & personal på efs hon fyllde 80 år igår men var iväg hela dagen till sjukhuset.

 

    

Visst ser de smarriga ut,gött att ha till 11-fikat!

 

Men först blir det en sväng med carmen!

 

Ha det!

 

      

Av Linda - 9 april 2010 04:47

SOM IDAG FYLLER 80 ÅR!!!

 

   

 

Det firar hon med läkarbesök på kungälvs sjukhus...typiskt vaa! Hon tar färdtjänst från boendet kl 9.50 och skall även röntagas,så hjälper de henne där att beställa hemresa.Det kan ta en bra stund,så hon kommer vara jättetrött när hon kommer tillbaka och hungrig. Jag skall fira henne i morgon med tårta till alla på boendet och personalen. Jag tänkte köpa lotter till henne,det gillar hon. Jag skall inhandla lite till hennes hem så det finns hemma när hon kommer på måndag.Fast FÖRST skall jag ägna min tid åt min hund.

 

Ha det!

      

Av Linda - 8 april 2010 04:51

GOD MORGON ALLA!!!

 

Jag är mycket besviken & arg. De skickar hem mamma från boendet på måndag. Man får inte förlänga längre och då blev mer hemtjänst och hemsjukvård. Nu skall de komma 4 ggr/dag + hemsjukvården som sköter ALLA hennes 20 sorter mediciner som nu ligger i påsar. Hon har även fått aktevering att gå ut med henne,det hade hon innan men det fanns aldig tid till det eller tvättning,så jag är myyyycket skeptisk till att detta skall funka.Vi kan inte göra så mycket mer än testa detta och sedan få se igen. Det som är dåligt är att hennes ansökan i kö för permanent till Kärrahus inte gäller längre,det tycker jag är dåligt. Hon får alltså lägga in en ny hemifrån,sicket system! Mamma fick klara besked att är det något hon vill ha hjälp med eller något som är fel MÅSTE hon ringa om det INTE begära hjälp av sin dotter hela tiden,för det är INTE meningen.Jag skall inte behöva bry mig om något de skall sköta allt...bara vara dotter som kommer på besök.Vi får hoppas det funkar.Jag får iaf prata med HSB på måndag att göra en nyckel till.De har en till larmet,men hemtjänsten skall ha en oxå.Nu blir det i morgon att handla lite bara till mamma så har till frukost osv. Mat får hon. Skall även fixa ordning lite hemma hos henne som att ta bort gamla mediciner som inte gäller osv.Jag skall iaf hälsa på henne på lördag då hon har fyllt 80 år som i morgon men skall då till läkarnen. Vi skall bjuda boende & personal på tårta.

  

 

Idag skall jag iaf ner till klubben där de har kurs och fixa fikat till dem. Gött att komma bort från alla tankar en stund.

 

Ha det!     

Av Linda - 7 april 2010 04:39

GOD MORGON ALLA!!!

 

 

Idag är jag suuuuper nervös,för idag är det dax för ett nytt möte med biståndsdömaren ang mammas förlängning på hennes boende.Brorsan sköter det ihop med personal och mamma. Jag liiiite dåliga vippar i mig att de skickar hem henne. Jag är såå rädd för det,för jag kan inte se hur hon skall klara detta hemma eller HUR skall hemtjänsten och hemsjukvården klara hennes stora behov och tillsyn med kraftiga medicinerna? Håll tummarna.

  

 

Idag blir det en promenad med carmen + affären.

 

Ha en bra dag!     

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards