Alla inlägg under oktober 2010

Av Linda - 7 oktober 2010 04:45

GOD MORGON ALLA!!!

 

Vilket j*****vla pissväder det är idag....vräker ner och idag på f.m så är det kurs på klubben,då gäller mycket tålamod *L* och FIKA.

 

  

Jag tänkte gå dit och fixa ordning det före och även ta vägen förbi bankomaten på centrum innan,behöver cash till tandhygienisten i mörn. Jag känner mig mörbulltad i dag..ont nästan överallt...usch! Mycket vila idag sedan.

 

Ha det!

Av Linda - 6 oktober 2010 04:38

GOD MORGON ALLA!

 

Trött idag. Skall ta en promenix med carmen på morgonen och sedan hämta medicin på apoteket + några små saker i ICA. Det blir lasange till mädda idag. Lite små pyssel hemma,fast vila behövs idag känner jag. På fredag skall till Tuves folktandvård...till tandhyguienistien. De gör djupare rengöring än tandläkaren,så jag går varannat år dit och nästa till tandläkaren. Det funkar bra. Jag har inte haft hål på säkert 15 år nu. Man äter ju medcin som tar på tandköttet..tyvärr! men då får man hålla det rent. Jag slipper åka med mamma på tisdag på röntgen,det gör sköterskan på boendet,bra det!

 

Ha det!

Av Linda - 5 oktober 2010 04:50

GOD MORGON ALLA!!!

 

 

Idag skall jag besöka mamma på boendet. Carmen stannar hemma. Hon får följa med kanske nästa vecka istället. Trorligtvis så följer en syster med mamma den 12 /10 till röntgen då hon skall åka till kungälv....det vore toppen. Hoppas nu att det inte ändras. Jag har alltid fika och dopp med till mamma och mig (fast man kan få fika där,men mysigare så här).

 

  

 

Jag har små pysslat lite hemma i helgen och har en del kvar. Carmen & jag har även tränat lite på fotbollsplanen. Lite aktivering! Jag skall anmäla henne till seniorkursen till våren......hon får bli pensionär nu,bara aktivering och lattjo!

 

 

Ha det!

Av Linda - 4 oktober 2010 04:40

GOD MORGON ALLA!

 

Samma ruskväder ....höstblåst! Fast temperaturen har stigit till 11 + och de skall visst bli varmare i veckan med sol,fast med mycket blåst. Jag går och små pillar inne lite....städade av igår. Idag tänker jag plocka ordning hallen och kasta en del och tvätta lister. Jag gör lite pö om pö. Tänker handla lite och i morgon skall jag iväg till mamma,fast utan carmen.

 

  

 

Ha det!

Av Linda - 3 oktober 2010 04:41

                                          

GOD MORGON ALLA!

 

Mamma har fått en kallelse till magnetröntgen den 12/10 kl 15 på kungälvs sjukhus. De skall kolla ländryggen. Då  behöver hon ha en som åker med henne från boendet,så det skall jag göra. Jag skall fråga chafförerna vid hemgång om de kan stanna till vid kärra och släppa av mig,då vinner jag en hel timme.De åker ju ändå förbi.Carmen är duktig att vara hemma själv. Vi får aktivera under dagen,så har det gott några timmar sedan. Jag funderar på anmäla carmen till en vårkurs för äldre hundara till våren i klubben...det kan vara rätt kul att bara  aktivera och ha kul! Hon är 10 år och blir 11 år till våren,men pigg och kry,fast kanske lite stel ibland,dax att bli pensionär från s.k lydnadskurserna och bara ha lattjo.

 

Idag skall städa av lite på e.f.Fast först utgång med carmen först,vi får se vart det bär. All min grovstorstädning som jag ALLTID har på sommaren....som att städa ALLA garderober,frosta fysen,tvätta ut kylen och alla skåp....det gick helt åt intet pga att mamma blev sjuk i sommar och jag själv inte är så bra,så nu ligger man efter...men jag tar lite pö om pö.

 

 

Ha det!

Av Linda - 2 oktober 2010 04:41

                                            



GOD MORGON ALLA!!

 

Nu har vi gått in i höstmånaden oktober,så snart är vintern här. Nu hänger vinterkläder i hallen istället för sommarkläder. Denna månad är min,då jag fyller år,men det skall inte fira. Jag lovade mamma att komma den dagen med carmen och fika & bakelse. Jag var hos henne igår och de har vägt henne...39kg vägde hon....asså hur skall hennes kropp klara så lite? Hon är mager som en har anorexia,fast var gör man? De ger all näring de kan. Kungälvs sjukhus begär ff blodprov på mamma,fast hon är svår att få ut något på. 3 rör skulle de ha 1 fick de. På måndag skall de försöka igen

 

Idag skall vattna mammas blomster,kolla post odyl. Skall även handla.

 

 

Så fint blev hos pappa när det var nyplanterat!

 

  

 

 

Ha det!

 

 

Av Linda - 1 oktober 2010 04:50

                                          


GOD MORGON ALLA!!

 

Biståndbedömaremötet med mamma igår gick jättebra. Hon får stanna kvar där hon är tills det finns en permanent bostad på hisingen....så hem kommer hon inte. Skönt att veta att hon får både vård & tillsyn dygnet runt. Hon själv ville detta. De skall försöka skaffa fram en s.k liggande rullstol så hon kan komma utanför rummet och i dagrummet. Jag skall till henne idag,fast utan carmen,hon får stanna hemma idag. själv känns det som ett berg har fallit från mitt bröst...helt utmattad. Jag tror även att en liiiiiten j*vla förkylningsbacill har gjort sig till känna *L*. Vi får se!

 

 

 

Ha det!

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards