Alla inlägg under oktober 2010

Av Linda - 23 oktober 2010 04:40

GOD MORGON ALLA!!

 

 

Detta j*vla regnade är sååå tråkigt. Allt blir så lerigt och söligt. Vädret skiftar oxå från - till + idag +6. Idag blir en del pyssel inne. Jag har en del att göra.Fast det mesta har jag gjort men idag har jag lördagspyssel att fixa.Funderar vart kag idag skall gå med carmen i detta regn?? klubben är så lerigt och söligt...nää jag får nog gå i det idag.

 

  

 

 

Ha en bra helg!

Av Linda - 22 oktober 2010 04:54

GOD MORGON ALLA!!!

 

Sicken dag det blev igår....först snö vid 10-snåret och kallt -8 grader sedan fick det oroväckande brevet från försäkringskassan på posten vid 13-tiden...de ville ha ännu mer papper.....asså jag hade väl skickat ett 70 tal kopior redan...nöjda?...nej! Jag har haft bostadsbidrag många år och blir lika nervig varje år innan man får ett JA,fast nu är det hårda tider oxå,men om det inte går igenom...ja då vet jag inte...2000:- försvinner i månaden och då blir det mycket knapert,fast vi får väl hoppas att det går bra.Jag har kontaktat mina banker så de skall få helt färska papper på min årsbilor + låneavin med räntesats och gällande lån. Mer papper har jag inte. Jag har skickar allt och mer där till. Det skall vara inne senast 3/11 och papperna från banerna kommer inom en vecka,så snavt om tid. Hoppas nu att allt går bra så man kan pusta ut sedan.

 

Det var J***vla oväder i går kväll. Snöstorm drog in som orskade strömavbrott,tak som blåste av och byggnadställningar som blåste ner. Idag är det snöblandat. Jag skall till mammas lägenhet vattna blommor,fixa räkningar odyl.

 

 

Ha det!

Av Linda - 21 oktober 2010 04:44

GOD MORGON ALLA!!

 

Kall morgon...-6 grader och det väntas blötsnö idag och i morgon här i söder..tvi vale!  

 

Smhi sa i radion igår att den vintern som var är inget mot den som kommer,tyvärr! Den kommer bli värre...mycket snö och kyla! USCH! Låååååång vinter väntar och mycket värk och smärta....suck!

 

Idag tänkte jag träna lite med carmen på fotbollsplanen...lite aktivetet!

 

Ha det! 

Av Linda - 20 oktober 2010 04:43

GOD MORGON ALLA!!

 

Idag skall jag städa,men först utgång med carmen naturligtvis. Hur det går vet jag inte,har sååå in i helvete ont i ländryggen,men men det får väl gå.

 

  

 

Carmen har börjat tappa sin sommarpäls..alltså den årliga fällningen,så det ligger toffsar här och var som man plockar och jag naggar på henne när vi ute oxå. Hon ser inte klok ut just nu *L*,men så är det. Jag är inte en sådan person som borstar ihjäl hundarna precis *L*,någon gång under fällningen kanske blir det kanske några tag med raspen.

  

 

Ha en bra dag.

Av Linda - 19 oktober 2010 04:41

GOD MORGON ALLA!!!

 

Vilket jävla skitväder,rent ut sagt....rena höstvädret. Då är det helt klart bättre när det är kallt än hård blåst och regn...usch! Jag trött idag,blir alltid seg och trött och på någotvis mörbultad när jag varit hos mamma och det sitter i dagen efter,sedan har jag en h*****lvte värk oxå,vilket inte gör det lättare. Höst/vinter är inte min kropps årstid. Det blir idag mycket innepyssel. Lite handling oxå.

 

 

Ha det!

Av Linda - 18 oktober 2010 04:34

GOD MORGON ALLA!!!

 

 

Herreguuud!!!!!....Igår morse var den kallaste och idag...mildare och regn,det svänger snabbt....FÖR snabbt. Kropparna & knopparna hinner inte med. Detta väder är VÄÄÄÄÄRKVÄDER för en rematiker och även de som inte har ont i lederna får ont....ja vi har fördärvat våran jord och nu får vi betala med våran hälsa. Vi dumma och giriga. Idag skall jag till mamma,fast med utan carmen,hon får vänta till nästa måndag då jag fyller år. Jag med mig vindruvor,tidning,fika osv.

 

Ha det!

Av Linda - 17 oktober 2010 04:36

GOD MORGON ALLA!

 

I morse hade -6 grader,så mornarna blir kallare och kallare och dagen solig fin,fast igår var luften ändå kall och höstlig. Temperaturen kom inte upp mer än till 9 grader vid 12-snåret och vid 16-tiden,då var det bara 6 grader,så det går fort.

 

Kolla du på Robinson på Tv....jag små kollar.Fast jag kan inte förstå de som anmäler sig till detta.

 

  

 

Idag skall jag bara ta det lugnt.....en långpromis med carmen på morgonen med fika blir det. I morgon blir det att besöka mamma.

 

Ha det!

Av Linda - 16 oktober 2010 04:46

GOD MORGON ALLA!!!

 

Burrrr!.....Kallt på morgonen...-5 grader och allt är frostigt! Idag hade jag tänkt att köra lite agility med carmen,men min rygg säger nej,så det får bli en prmenix istället tillsvidare. Kände mig rätt bra igår kväll då jag bestämde mig....j****vla väder.

 

De har fått upp mamma 2 ggr i en hög gå stol och gått med mycket sakta.....jättebra och roligt! Bara det inte finns baktankar i detta att sedan skicka hem henne.....DET gör mig orolig,fast de sa på mötet med biståndbedömaren att hon skulle få stanna tills de hittade ett permanent. Jag litar inte på vården alls.....de säger en sak och sedan blir det inte så...en klassiker.....RÄKNA SÄNGPLATSER OCH PENGAR det är dagens läge och är man inte på hugget som anhörig,ja då är det kört. Vi får hoppas orden står och att det sedan kommer hemskickat till mamma på papper.Det hade varit det bästa. Jag skall till henne på måndag. Idag skall vattna hennes blommor & kolla posten.

 

 

Ha det!

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards