Alla inlägg den 13 december 2007

Av Linda - 13 december 2007 06:47




Lucia

strålande ljus du giver där du går
skuggorna övergiver hed,
tjärn, skog och lund
vart hybble höljt
i rök och dimma

var vrå i vårt karga fädernesland
där dina eviga lockrop ljuder

dina händer knyter starka band
där du giver tända ljus
ur hand till hand
vi generade får förnimma

gåvor som gives i frihetsro
hur du på nytt tänder hopp och tro
med lätta steg dig närmar
i våra hjärtan bygger bo

sjunger oss tillmötes


LUCIA>

*************************


GOD MORGON ALLA!!!!!

Idag är det Lucia! Grattis alla som heter Lucia.Jag själv har väl inte några direkta planer för dagen mer än att småtitta nu på morgonen på "luciamorgon"..en liten tradition.....just nu lyssnar jag.Det är från Zorngården...vackert!Mitt Luciakaffe är intaget ihop med min lussebrud under bordet *S*.


Ha en trevlig lucia,Kram!

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards