Alla inlägg den 2 december 2007

Av Linda - 2 december 2007 06:54




HEJ ALLA!!!



God morgon! Idag träder julen in på riktigt...1 advent!Jag skall först dammsuga av lite här hemma på morgonen,sedan ut med Carmen.... sedan skall jag träffa mamma kl 10,30...vi skall gå till kyrkan.Jag tycker det är något speciellt på första advent i kyrkan.Sedan blir det handling av allt som jag skall ha på onsdagen, då jag skall ha ett litet julbord hos mig på dagen.Jag har fullt upp inför julen (som alla andra *S*) .Klockan 4 skall jag dricka adventskaffe hos mamma med mina goda lussekusar..Vi hörs!


Kl 9,50

Har varit ute med carmen 1 timme och promenixat.Nu skall jag strax....om en stund iväg till kyrkan.Här ger jag er 2 st adventverser till dagen i ära!
***************************

Advent är mörker och kyla  
i världen är krig och kallt.
Man drömmer om fred och om vänskap
men bråkar och slåss  överallt.                                  

Advent är mörker och kyla
vi tänder ett ljus och ber                                               
     
förbarma dig Gud över jorden
all nöd, all förtvivlan du ser.

Advent är väntan på Kristus
Kom, Herre, kom hit i tid
och lär oss ta hand om varandra
och leva tillsammans i frid
 

 Adventsvers      
Text Sonja Jansson   
 
***********************

Tänk så ödsligt och kallt det kan bli överallt
där små solstrålar inte får lysa.
Man blir sittande still, liksom stelnar man till
för varandra, och huttrande frysa.

Men så kommer en dag, helt unik i sitt slag,
med ett ljus som från hjärtat är tänt.
Som ger värme och frid till en kallsinnad tid
och nytt hopp till en värld i advent

*********************



Ha en trevlig advent,kram!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards