Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Linda - 13 januari 2010 05:09




GOD MORGON ALLA!!

 

Kall morgon -12 grader...burr! Idag skall jag jobba och tillbringa min tid med carmen som fått sitta emellan mycket. Vi skall träna på klubben,det gillar hon (trots kylan)

Igår var jag med mamma hos läkaren och hon frågade "igen" om hon någonsin bli bra. Nej,de kan ju inte trolla och mamma kan inte få in detta hur många gånger jag eller läkaren säger det till henne...DET FINNS INGET ATT GÖRA..DU ÄR TYVÄRR TVUNGEN ATT LÄRA DIG ATT ACCEPTERA SÅ HÄR ÄR JAG NU OCH LÄRA DIG LEVA MED VÄRKEN. Mamma blir 80 år i april och har ätit kortison i 30 år för en annnan sjukdom hon har,detta har nu blivit de biverkning kortison har....kotpressioner/fakturer,benskörhet,diskbrott,slitagage,sned och ihopkrumpen rygg och det blir ju aldrig bättre och klart det värker. Pga att mamma är snart 80 år så får de enligt lag aldrig ge en person över 75 år mer 300mg/dag värk tabl,då går det på lever,njurar och de kan bli förvirrade oxå.Hon har nu allt plåster 20 mg/morfin och 300 mg/dag värktabletter,men det hjälper knappast.Man står maktlös i detta och bara ser hur hon lider och även förstår att inget finns att gör.Det som jag önskade och hade gjort det hela lättare och drägligare,var om hon kunde sitta,men hon har väääääldigt svårt för det. Fakturen sitter i ländryggen och då gör det ont att sitta.Vi har prövat allt.Nu vet jag inte mer. Jag HOPPAS att iaf hennes psyke blir liiiite bättre när mer folk från hemtjänsten kommer att besöka henne,då får hon träffa lite folk osv.


Ha det!

  

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards