Alla inlägg under augusti 2010

Av Linda - 10 augusti 2010 04:53

GOD MORGON ALLA!!!

 

Ett under har skett....mammas infektion har gått ner till 30....helt otroligt,men ingen litar säkert på den för 3 ggr har hon rusat i höjden igen.Fast det alltid något positivt.Hon har väldigt låga blodvärden & salter + att hon dricker & äter inget,därför får hon dropp & näringsdropp.Hon hade mycket besök igår i omgångar. Först vännerna från Säve och på kvällen brorsan och hans tjej. I morgon skall jag till henne.

 

  

 

igår gick carmen & jag långis + att hon fick leka med bollen på en fotbollsplan med konstgjort gräs...lajban!

 

Ha det!

Av Linda - 9 augusti 2010 04:46

GOD MORGON ALLA!!

 

Veckorna rullar på.Snart kommer hösten oxå.Jag var hos mamma igår och hon var väl inte på sitt bästa humör,men det får man ta.I e.f får jag reda på nya prover och vad ronden sa.Hon får ff dropp & näringsdropp. De kunde inte få in en ny kateter,men det gick bra med blöja.Jag skall till henne igen på onsdag.Själv jobbar jag sakta med att få tillbaka styrka,kraft och ork men det kommer fast det kan ta tid. Kroppen måste få jobba i sin takt.Om det inte regnar för J****vligt så blir det en promenix i det fina landskapet.

 

Ha det!

Av Linda - 8 augusti 2010 04:43

GOD MORGON ALLA!!!

 

 

Idag skall jag till mamma. Jag tar bussen som går kl 8,50....ja! jag är väl hos henne runt 10. Jag har med en annan cdskiva hemmifrån hennes...siv malmqvist! Kan vara roligt att lyssna på en annan skiva. Nya prover tar de i kväll så de får jag reda på i morgon. Nästa besök blir på onsdag. Jag får äta ute idag på vägen hem.

 

Ha det!

Av Linda - 7 augusti 2010 04:34

GOD MORGON ALLA!!!

 

Åh! Man måste ha tåååååålamod om man skall bli stark igen och jag vet att det tar tid, men det passar dåligt nu att bli dålig....jaja! Det ger sig,bara kroppen får jobba i sin takt och jobba upp styrka och ork.När hela systemet i kroppen kolapsar,då tar det tid.Idag skall jag vattna mammas blommor.

 

Mammas infektion har gått ner 125,så den nya antibiotikan har tagit,fast hennes blodtryck är väldigt lågt 90/55. Hon fick näringsdropp igår.Hon är "alldeles" rörig nu. Hon vet inte var hon är och igår sa hon att hon precis hade kommit från Norge och åkt färja. Det är tråkigt,men vad skall man göra. Det är ärvtligt oxå...mormor och min moster blev senila.Jag ska till mamma i morgon så vi får se hur hon är.

 

 

Ha det!

 

Av Linda - 6 augusti 2010 04:49

GOD MORGON ALLA!!!

 

Min goda vän gittan erbjöds igår att köra mig till mamma och inte nog med det....under tiden jag var hos mamma,så vandrandra hon omkring med sina hundar och sedan körde hon hem.....hon är för snäll.

  

 

Mammas infektion har stigit till 204 och nu har de bytt antibiotika..IGEN! Har har även dropp,för hon dricker dåligt och skall troligtvis få näringsdropp oxå.Nya prover lär jag få veta idag. Mentalt var det bättre idag,det går ju alltid upp och ner. Hon är väldigt trött och har ont.Jag skall till henne på söndag igen.

 

Idag är det skitväder. Jag skall till klubben en stund,så carmen får springa av sig.

 

Ha det!

Av Linda - 5 augusti 2010 04:41

GOD MORGON ALLA!!!

 

Det blev försenat för mamma igår.Klockan var kvart i två när hon kördes upp till operation...det tog sin lilla tid! Hon var nere på avd vid 16,30 och det hade gått bra att byta silikon som det heter. Jag skall dit idag.

 

  

Det skall bli skönt att se henne igen. Själv mår jag skit,men det tar sin lilla tid och det måste det göra och jag får inte pressa mig nu...det är viktigt!

 

 

Ha det! 

Av Linda - 4 augusti 2010 04:44

GOD MORGON ALLA!!!

 

I dag blir det jobbigt! Mamma skall på morgonen/tidig förmiddag till IVA och byta den stora kanylen som går till ett ven vid hjärtat och sätta dit en ny. Hon är väldigt klen och trött,så jag hoppas hon fixar det.Jag skulle gått till henne,men då är hon med stor sannolikhet uppe på operation,så jag åker i morgon istället.Jag kommer inte känna mig lugn förrän jag vet om hon klarat detta och det vet jag i e.f när jag ringer.

  De skulle gjort detta igår men mamma hade lite höga värden,så de fixar de i dag istället.Jag grattar även min pappa på namnsdagen "Arne".

 

Ha det! 

 

 

Av Linda - 3 augusti 2010 04:46

GOD MORGON ALLA!!

 

Man ser stooooor skillnad nu ang ljuset....det blir fortare mörkare på kvällen och det är mörkt på morgonen nu så man måste börja tända lite lampor....lite trist! Jag var iväg igår och köpte mat till carmen,så nu har hon ett tag....vän i säve körde mig.

 

Mamma var hemskt trött i går,orkade inte prata.Jag skall till henne i morgon.

 

Ha det bra!

 

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards