Alla inlägg under augusti 2010

Av Linda - 18 augusti 2010 04:43

GOD MORGON ALLA!!!

 

Jag får nog skjuta upp besöket till mamma till söndag,för jag känner mig inte bra alls.Kroppen värker och min rematist har blommat upp vilket ger feber + allt annat som inte är så bra. Vädret som är nu....inte bra för linda! Mamma visste detta och sa igår att om jag inte mår bra idag,så stannar jag hemma och kommer på söndag.Det blir nog så.

 

När det gäller mamma så är det mycket kvar nu. Lite reab,smärtprogram och sedan kontaktas bistånddömaren för en plats på korttidsboende.Hoppas iaf hon får stanna veckan ut.

 

I morgon ringer min läkare mig,då får vi se vad han säger.

 

Ha det!

Av Linda - 17 augusti 2010 04:41

GOD MORGON ALLA!!

 

 

Idag är det precis 3 månader mamma lades in på Kungälvs sjukhus....inte klokt! Igår bytte hon rum..igen! till en 2-sal.Sjukgymnasten var hos henne 2ggr och jobbade med henne,så kan sitta.Läkare vad oxå och kollade på hennes ben. Nu försöker de få henne att äta...få igång det! Droppet är borta,men hon är skinkig.Jag skall till henne i mörn!

  

Samma blåsiga och äkliga väder idag. Man blir trött & dåsig,för det är åska i luften,så det är ett jäkla tryck.Man får ta de lugnt idag efs jag skall iväg till mamma mörn.

 

Ha det!

Av Linda - 16 augusti 2010 04:41

                         

 

                              

 

GOD MORGON ALLA!!

 

Detta väder blir jag inte klok på...ja det blir nog ingen.Det blåster idag som på vintern...attans! Igår..ja! då var det först tidigt lite kyligt,sedan hett  och kvalmigt,men jag trodde inte jag skulle hinna hem,så svart var det på himlen....det blev inget,utan ÄNNU kvavare och varme...28 grader. Klockan 15,30 DÅ öppnade sig himlavalvet totalt och det regnade så mycket att det inte gick att se ut.Snacka om väderväxlingar.

 

De har börjat med försöka få i gång mamma att äta. I går fick hon soppa + glass. Jag skall höra idag om hon åt upp det. Hon ff näringsdroppet kvar.Idag kommer sjukgymnasten till henne och kolla på henne.Brorsan kommer och hälsar på idag oxå.Jag på onsdag.

 

 

 

Ha det!

Av Linda - 15 augusti 2010 04:49

GOD MORGON ALLA!!

 

Jag var hos mamma 1 timma igår och hon blir helt otroligt piggare & piggare. I morgon kommer sjukgymnasten,för att få igång henne.Hon äter inte ännu och jag vet ej varför.Skall tillbaka på onsdag.Idag skall jag vattna hennes blommor och kolla posten odyl.Det gör jag när jag är ute med carmen.

 

Igår fick carmen någon slags avföring på sig..inte hund eller människa....det luktar stramt. Jag har duschat henne och även gett henne lite parfym...men nä...känner av det ändå....det få bli en dusch till i eftermiddag.

 

Ha det!

Av Linda - 14 augusti 2010 04:59

GOD MORGON ALLA!!

 

  

 

Nu är det sådan dimma ute så man inte ser handen framför sig..snacka om att vädret svänger här...man hänger inte med alls! Många är trötta och har huvudvärk. Det vaknade jag av i morse.Tänk igår hade jag 30 grade i s.k skugga,men det var ingen sol alls...bara kvalmigt och åskvarmt...usch!

 

Idag skall jag till mamma. Hon har repat sig fantastikt bra. Infektionen har gått ner till 12 och andra värden bra.De försöker nu att få upp henne en kort stund ,sittande! De är smärtsamt för henne. Hon får ff näringsdropp & vanligt dropp.Nästa vecka skall hon på en undersökning hos ortopeden,de vill väl försöka göra något antar jag. Det jag mest blev förvånad av är att huvudet är bättre + att hon ringde själv till mig 2ggr...det var roligt.Nästa besök blir onsdag.Jag själv mår ännu inte så bra,men det tar tid och det måste göra.

 

Ha det! 

Av Linda - 13 augusti 2010 04:52

GOD MORGON ALLA!!

 

Vid kl 02.30 så så satte ett ordentligt åskväder igång...det har pyrt länge.Nu regnar det helt vatten...usch! Attans..då blir det ingen långis.

 

  

 

Mammas magnetrötgen visade lite förbättring och nu får hon samma antibioika fast i tablettform som skall tas i flera månader.Hon får ff näringsdropp + dropp. De har börjat att ta upp henne sittandes en kort sund,vilket är bra,fast smärtsamt för mamma. Vi får se nu hur de lägger upp det.

 

Ha det! 

Av Linda - 12 augusti 2010 04:44

GOD MORGON ALLA!!!

 

Mamma var på gott humör igår *L*...det går upp & ner.Hennes blodvärde hade gått upp lite och de har gjort en mgnetröntgen på henne,det skall jag ringa om idag. Hon får ff näringsdropp & dropp...som tur är.Jag skall till henne igen på lördag.Idag skall jag ägna mig åt min hund.

 

Ha det!

Av Linda - 11 augusti 2010 04:40

GOD MORGON ALLA!!

 

 

Idag är det dax igen att åka till mamma. På tisdag har mamma legat på Kungälvs sjukhus i 3 månader...inte klokt och väldigt ovanligt.Själv kämpar jag på,det får ta den tid det tar,fast det är jobbigt som fan.Lördag blir nästa besök hos mamma.

 

   Ett ljus till mamma i det jobbiga mörkret!

 

 

Ha det!

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards