Alla inlägg under november 2007

Av Linda - 10 november 2007 06:51





HEJ ALLA!!!



Idag skall jag bara ta't lugnt.Jag skulle åkt till pappas grav och tända ett ljus men mamma gör det..dels för att jag skall vila occh dels för hon inte sett graven efter den har dekorerats.Jag skall bara handla idag..vilket går fort.

I morse var det -5 grader...burrr!..men det skall bli soligt idag...hoppas det...vi behöver solen! Mamma köpte ett jättefint silverhalsband med en grå sten där det står mitt namn "Linda" på, till mig i Baldersnäs...jättegulligt! Hon köpte ett till sig själv oxå.Rökt öring,ostkaka och hemmagjord jordgubbsylt blev det oxå.Det smakade inte dumt!

*************************************************

Kl 11,40

Idag var Carmen ute en god stund.Vi gick hemmifrån strax efter 8 och tog en liten promenix innan vi gick ned till klubben,där vi körde några moment.Lillemor & Iota dök upp och gittan med Piwo & Strega kom runt 9-slaget.Vi körde en platsliggning.Solen lyser i dag underbart..man suger in sig den!Jag tror att vi var hemma runt 10,30 och sedan gick jag till affären för att handla mat.Idag blir det fisk med mandel,potatis och skirat smör och gurka..gött!Ha det!



Ha en trevlig lördag,kram!


Av Linda - 9 november 2007 06:48





HEJ ALLA!!!



Här hos mamma just nu...hon skall åka till Baldersnäs kl 8..i detta skitväder.Själv får jag nog plocka fram mina kryckor snart för att avbelasta benen som värker,men att gå med dem, tar oxå mycket kraft och stryk på mina armar..som oxå värker.Jag har haft det förut så jag vet...jag väntar ut det lite,men just nu är jag i dåligt skick kan jag säga.Faaan ta höst/vinter...längtar efter vår och sommar.Jag avundas gittan som skall åka ner i 3 veckor till värmen..Brasilien.


Ha en bra dag i stormen,kram!


Av Linda - 7 november 2007 07:08




HEJ ALLA!!!!

Igår blev det ingen kurs för Carmen och mig.Jag gick dit...fixade kaffe odyl...fast när klockan närmade sig start kände jag...nepp det går inte.Det värkte så förbannat i kroppen och den kokade.psorisasis atrit är en dold sjukdom.Det är en kronisk inflamation sjukdom i leder,muskelfästen och sener.Den kommer och går.Symtomen är värk,stelhet,svullnader,trötthet och i vissa fall feber..som jag då.Den kan nocka den bäste.Den kan skifta från dag till dag och jag är otroligt väderkänslig.Den drar ner mitt blodvärde oxå när den är på "G" vilket gör mig mera trött.Jag äter Järntabletter 2ggr om dan,men har nu tappat sedan augusti från 128 till 119...man skall ligga runt 125,men nu hjälper jag till med persilja 2ggr om dan och jordgubbar.

Det gör inget att vi missa kursen igår,men jag tror att det första gången i Carmens 7 åriga liv som hon verkligen visade hur ledsen och besviken hon var när vi gick hem.Hon ville så gärna träna och jobba....jag hade så ont i bröstet av henne...det var synd om henne,men hon dör ju inte av det,men det var blicken jag fick, som jag inte kan glömma!Vi kommer igen till våren med nya starka krafter.


Ha en bra dag,kram!


 

Av Linda - 5 november 2007 07:01





HEJ ALLA!!!



Idag är jag lite trött efter gårdagen..*S*...känner mig seeeg.Jag har iaf plockat ihop 2 st säckar med kläder och skor till klädinsamlingen för de handikappade som hämtar upp dem mellan kl 08-20.....jättebra! Ikväll är det avslutning i agility...så det skall jag gå på och fixa fikat.Vi får se om jag hinner att handla i eftermiddag.Jag skall iaf ta en promenad idag med min vovve...tänkte jag.


KM-07>


Ha en fin dag,kram!

Av Linda - 3 november 2007 07:42




HEJ ALLA!!!!

Vaknade i dag till 10+ och regn och blåsigt.De hade igår sagt att idag skulle bli upp 17m/s,men kollade nu i morse på nyheterna att de var sänkt till 9m/s...så vi får se vad det blir.Jag själv är förkyld och har fått snuva...halsen känns bättre..men är oliiiidligt trött.Jag skall gå ner till klubben med carmen så hon får springa av sig lite. Jag skall göra så lite som möjligt idag och bara vila...det behövs.


Ha en fin lördag,kram!

Av Linda - 1 november 2007 06:52




HEJ ALLA!!!!

Snacka om att vädret växlar om...redan i går eftermiddag slåg det om från fint till ruggväder.Idag vaknade jag till 12+..nästan 13+ snacka om att man blir trött och hängig...kroppen och knoppen hänger inte med alls.Det skall bli gött när kurserna är slut...det är många som säger det...det behövs vila och återhämtning till nästa säsong.Mörkret gör oxå att man blir tröttare.

Idag skall jag på morgonen ner och fixa fikat för gittans kurs.Sedan i eftermiddag skall jag till apoteket och lämna in recept och ta ut lite cash till hundmaten som jag skall handla imorgon.


Ha en fin dag,kram!

Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards