Alla inlägg under december 2008

Av Linda - 13 december 2008 06:44


GOD MORGON ALLA VOVVEVÄNNER OCH TREVLIG OCH MYSIG LUCIA PÅ ER ALLA!!!

Så var det Lucia då...tiden går snabbt!Skönt det...hoppas julen går lika snabbt oxå.Vi har haft lite snöfall och snömoln här de senaste dagarna och även idag,vilket jag har väldigt ont av...värk men sådan förbenad yrsel...inget kul.Jag är väldigt väderkänslig.Just nu är många mänskiskor trötta och hängiga,för vi har inte haft en hel soldag på 18 dagar sa de på nyheterna,vilket gör att vi blir väldigt trötta.Dagarna blir hemskt mörka.Trist


Idag skall jag ner till torget eller fritidsgården rättare sagt,där de har luciamarknad...mycket trevligt!

I eftermidag blir det luciafika hos mamma tillsammans med 2 st andra vänner.

***************************************

KL 10,45

Hej igen! Det blev en timme på klubben ihop med Lillemor & Iota.Faaan det är svinkallt ute...det narar...går igenom allt,men solen tittar iaf fram,gött det! Nu skall jag snart iväg på luciamarknaden.Ha det!



Ha en trevlig Lucia,kram!


Av Linda - 11 december 2008 06:56


GOD MORGON ALLA!!!





Idag hade vi -1 grad och rå luft..det liksom hänger något i luften..snö tror jag,fast det kommer inte här utan runt om,det blir sådant tryck,vilket gör att jag får yrsel och värk.Värken går väl an,men yrseln är inte rolig.

Nu är det den mörkaste tiden på året,inte blir det bättre när det är mulet..nästan som kvällen...usch! Man blir såå trött och slö.

Idag är det fri träning i stallet kl 11,30..näst sista gången...innan jul. Det skall bli kul.

Gittan har varit i brasse landet i 2 veckor idag och kommer hem om 1 vecka..tiden går fort!


DET SNÖAR...USCH!!! Jag sa ju att min kropp kände det...den är bättre än metrologerna,de sa att snön skulle komma i morgon,fast jag sa den kommer tidigare,vilken den gjorde.

*********************************************

Kl 9

Inne igen! det blev en snabbis med Carmen på 35-40 min i rastgården...vi skall ju iväg igen kl 11.Nu äta lite och softa.Ha det!



Ha en bra dag!


Av Linda - 10 december 2008 06:40





GOD MORGON ALLA!!





Idag är det "NOBELDAGEN".....Det blir mycket fint folk som äter i TV *L*.

Gud vilken dimma det blev snabbt igår kväll..man såg inte handen framför sig.Idag är halkan borta..tur det!

Själv har jag huvudvärk och yrsel ger sig inte...jag vet att det är vädret som svänger,men det är otäckt.Jag får ta't lugnt idag.

Idag blir det korvstroganoff och ris till medda!







Ha en bra dag,kram!

Av Linda - 9 december 2008 06:50


GOD MORGON ALLA!!!



Nu skall jag svära lite..igen *L*..***** FAN ta all väderomslag...jag blir sååå dålig,igår skulle jag till sjukgymnasten,men det fick jag ställa in,för jag hade en sådan värk+yrsel och magen var kass...det hänger ihop ibland.Vi hade snöblandat regn och lite blåsigt och plusgrader...under natten var minus och kvällen före.Idag har det varit en kall natt och -2 i morse..känner mig tung i hela kroppen,även huvudet..något oväder kommer väl.Jag skall inte göra så mycket idag...ta det lugnt...behövs! Apoteket skall få ett besök iaf,min medicin har kommit.Om vädret håller sig stabilt vad det än är för väder, så är det lättare men det skiftar ju till 4-5 väder under dagen...inte bra!


Igår klädde jag granen...såå fint!

(mobilkort..suddigt!)

I söndags bjöd jag på julbord hemma hos mig!! tyvärr hann jag inte ta kort på maten.

Här har jag dukat innan folket kom.

Vi hade alkoholfri glögg som välkomsdrink...mysigt!



Ha en bra dag,kram!


Av Linda - 6 december 2008 06:53


GOD MORGON ALLA!!!


Molningt,Disigt,fuktigt och smått rått i Götet idag....trist! Jag blev inte tejpad igår hos min sjukgymnast...jag reagerar på tejpen...massa små sår och väldigt röd...tvivale..har aldrig reagerat på den förut,men man är väldigt känsligt nu tydligen.Vi vilar lite med den,sedan får vi se,den är väldigt skönt att ha på.

Jag känner att oxå att jag kanske är påväg bli förkyld eller så är det något annat skit,känner  lite skav i halsen.Jag gurglar med saltvatten,det brukar vara bra.

Idag har jag en del att stå i...skall först se till att Carmen för sitt,sedan iväg och handla in allt som skall vara till mitt "lilla" julbord imorgon.Jag skall även förbereda det mesta idag efs de kommer kl 12...vill ha det mesta klart.Det skall bli trevligt.Det är våra gamla vänner i Säve som har ställt upp för oss + 2 st andra vänner och min mamma.Jag har gjort så här förut..mycket trevligt!


Ha en trevlig lördag!


Av Linda - 4 december 2008 06:54


GOD MORGON ALLA!!!

Nu kommer kylan tillbaka igen...bättre det en regn och slask.Vi hade -1 grad i morse och det skall bli mer i veckan. Idag på morgonen blir det städning,sedan en ut med Carmen en kortis,för vi skall iväg kl 11 till stallet och träna...kul! Efter det blir pang på soffan *S*.

I morgon blir det sjukgymnasten + en sväng in i saluhallen efteråt...skall se om de har färdigskuren julskinka i skivor...skall ha lite fölk på söndag.

Ha en bra dag,kram!

Av Linda - 3 december 2008 06:48


GOD MORGON ALLA!!!


Regn och mulet och gråtrist väder här i Göteborg...skit tråkigt!

själv mår jag skit,det har varit lite mycket det sista nu + vädret. Kroppen värker så in i norden.Det blir att hoppa städningen tills i morgon....tar bara dammningen i dag.

Apoteket skall få ett besök av mig oxå...det behövs mera piller.


***************
Ljusslingan jag köpte igår!!!

På kvällen! (lite dåligt taget..mobil)


Ha en bra dag!


Av Linda - 2 december 2008 06:45



GOD MORGON ALLA!!!


Mulet och trist väder i Göteborg idag...lite råkallt! Jag har lite småärrenden att fixa under förmiddagen,men det går väl nog rätt snabbt.Sedan skall jag bara ta,t lugnt efs denna veckan kommer bli rätt mycket att göra.

Jag skulle sätta upp ljusslingan hos mamma igår..naturligtvis hade den gått sönder..helt! Dax att införskaffa en ny.

Idag blir det en promenix med Carmen,vilket kan behövas efter mycket tid på klubben...man måste röra på sig lite oxå *S*.

Ha en bra dag!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards