Alla inlägg under augusti 2009

Av Linda - 19 augusti 2009 06:45




GOD MORGON ALLA!!!





Idag är det molningt med sol,men det väntas inte regn iaf vilket jag inte tror det blir heller.Jag mår inte bra...ont i kroppen,seg och fruktansvärt trött och så skall man iväg till läkaren i stan..SUCK!! Jag skall sitta på bussen kl 10,före det skall jag ha rastat vovven. Det känns seeegt idag. Jag skall ifall ta det lugnt sedan när jag kommer hem.Mamma fick inte sitt larm igår,hon får det idag...huvudsaken att hon får det.

Jag var på den sista fria träningen igår...gick rätt bra..faktiskt! Hon är på "G" igen. I morgon har vi upprop/kursstart kl19 i klarebersskolan,då börjar det igen...roligt att träffa alla igen.





Ha det gott!


Av Linda - 18 augusti 2009 06:31




GOD MORGON ALLA!!!




Fint väder här idag sol och helt vindstill...JUST NU!!! Mamma skall få sitt trygghetslarm installerat idag...skönt!

Själv har jag en jävla värk i kroppen speciellt i axlarna...brukar inte ha ont där,har väl burit för mycket nu antar jag.Jag skall gå till apoteket för mamma idag och hoppas vädret håller i sig hela dagen oxå,så hon kan gå lite länge än igår.

Ikväll är det sista fria träningen på klubben,det skall bli kul! I morgon skall jag iväg till läkaren på förmiddagen..mycket denna veckan.




Ha det!



Av Linda - 17 augusti 2009 07:03




Hej igen och god morgon!!!





Det var ett tag sedan. Jag har varken haft lust eller hunnit med,för jag har det lite körigt just nu. Min mamma blev sjuk och liggandes i slutet av juli. Jag körde in henne till sjukhuset där de gick igenom henne mycket grundligt. Hon har en OTROLIG värk i armen och ryggen och kan knappt gå eller sitta. De tror att det är inflammation. Nu har hon rullator,hemtjänst,färdtjänst och larm. Hon behöver hjälp med det mesta och jag har nu hjälpt henne 1 månad,men nu måste jag släppa taget om jag skall orka. Det värker i hjärtat när ens förälder blir så sjuk och speciellt när man bara har en kvar. Mamma har alltid varit rask och promenerat mycket,nu ligger hon för det mesta. Vi får se när sjukgymnastiken börjar om det tar,vi har övningar hemma att göra så länge....annars vet jag inte! Tycker personligen att mamma är deppigare hemma än när hon var på sjukhuset...oxå jobbigt att se!Kanske mår hon bättre på ett boende både psyket och själva sjudomen blir inte så tung. Hon är en stooor sällskapsmänniska.Jag tog iaf steget dag att lämna henne idag under hela dagen......hon får mat hemskickad.Det känns jobbigt oxå...samtidigt skönt att få en paus. Jag måste handla mat till mig...tomt *S*. Sedan skall jag på efter middag OM vädret tillåter försöka få ut mamma en kooooort sväng. Jag skall oxå till våran förening ikväll för mamma behöver en nyckel till.Ja det är inte lätt att bli gammal och sjuk! Det värsta är att jag själv inte är frisk heller om jag bara var det så....fan oxå! Fast denna gången tänker jag INTE gå in i väggen och för ta mig när jag tog hand om pappa 2006.Jag skall vila och ta det lugnt och känna efter inte köra på...lätt att göra i paniken!

På torsdag har vi kursstar på klubben något kul att se framåt.




Ha det gott!


Presentation

Omröstning

Gillar du hösten?
 Nej!
 Ja!
 Sådär!
 Bryr mig inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards